Bosch a dezvoltat un nou senzor radar cu raza lunga de actiune

Bosch a dezvoltat un nou senzor radar cu raza lunga de actiuneMulte sisteme de asistenta de înalta performanta utilizeaza un senzor radar pentru a monitoriza mediul din jurul autovehiculului. Avantajul acestor senzori este acela ca pot masura extrem de precis distanta si viteza autovehiculelor din fata. Bosch a dezvoltat un nou senzor radar cu raza lunga de actiune. Ca si predecesorii sai, acesta utilizeaza banda de frecventa de 77 GHz. Este, de asemenea, mai puternic, mai compact si mai rentabil decât predecesorul sau direct. „Noul senzor radar poate detecta chiar mai repede obstacolele si autovehiculele care se interpun”, afirma Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al sasiului. „Acest lucru înseamna ca functiile de siguranta, precum frânarea automata de urgenta, pot fi activate mai devreme.” A patra generatie de senzori radar cu raza lunga de actiune (LRR4), va intra în productia de serie în anul 2014.Acoperirea unei suprafete mai late ofera mai multe informatii despre mediul înconjuratorCea mai importanta noutate tehnica în ceea ce priveste noul senzor LRR4 este numarul de raze radar utilizate. Ca si la modelul anterior, este generat un grup de patru raze în partea din fata. Radarul poate detecta alte autovehicule la o distanta de aproximativ 250 de metri. Acest lucru permite utilizarea tempomatului adaptiv ACC la viteze mai mari de 160 km/h, putând compensa diferente mari de viteza fara a fi necesara interventia soferului. Doua raze radar suplimentare extind unghiul de acoperire la 40 de grade – cu zece grade mai mult decât predecesorul sau. Astfel, autovehiculele care se interpun pot fi detectate chiar mai devreme, iar ACC poate reactiona mai rapid. Pentru a obtine si mai multe informatii, exista si o raza de detectare a înaltimii. Împreuna cu cele sase raze de baza, aceasta poate estima înaltimea obiectelor detectate, ceea ce ajuta la o mai buna clasificare.Avantajul pentru soferi este acela ca situatiile critice, în special în traficul urban, sunt detectate si identificate în mod clar mai devreme. Frânarea automata de urgenta poate fi declansata mai devreme, ceea ce înseamna ca accidentele pot fi evitate complet sau poate fi atenuata gravitatea acestora. Performanta maxima este asigurata de utilizarea a doi senzori radar instalati fiecare pe câte o latura a partii din fata a autovehiculului. Împreuna, acestia ofera o acoperire si mai ampla. Deoarece nu sunt instalati fix în centru, acestia pot detecta chiar mai repede autovehiculele care se interpun.