Bosch – 25 de ani de la productia de serie a primului sistem de navigatie

img
Home / Stiri si noutati auto / Bosch – 25 de ani de la productia de serie a primului sistem de navigatie
/
289 Views

Bosch serbeaza 25 de ani de la introducerea în productia de serie a primului sistem de navigatieBosch aniverseaza anul acesta 25 de ani de la demararea productiei de serie a primului sistem de navigatie din Europa – Bosch TravelPilot. Sistemele de navigatie ghideaza de peste un sfert de secol autoturismele din punctul A în punctul B, iar acum sunt capabile sa optimizeze si consumul autovehiculelor. În functie de topografia traseului, eco-navigatia asigura o reducere medie a consumului de carburant cu aproximativ noua procente. În consecinta, si emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ.În 1989, Bosch a început productia de serie a sistemului TravelPilot IDS (Identification of Digitized Streets – identificarea strazilor digitalizate), primul sistem autonom de navigatie si localizare a destinatiei utilizat pe drumurile europene. Cu o harta afisata pe un monitor de 4,5 inch, acesta îl informa constant pe sofer privind pozitia autovehiculului în cadrul retelei de drumuri si utiliza o sageata simpla pentru a indica directia catre destinatie, precum si legaturile rutiere disponibile care duceau catre destinatia aleasa.Harta rutiera electronica pentru soferii autoturismelorAcum 25 de ani, TravelPilot IDS utiliza navigatia estimata pentru a calcula o pozitie precisa în cadrul retelei rutiere digitalizate. Sistemul utiliza informatiile primite de la senzorii de roata instalati special pentru a determina ce sectiuni ale traseului au fost parcurse de autovehicul si detecta schimbarile de directie prin intermediul unei busole electronice cu un giroscop magnetic. Aceasta metoda de estimare era asistata suplimentar de datele incluse în hartile rutiere. Configuratiile rutiere ale marilor orase germane si reteaua rutiera cu care se interconectau erau stocate pe un CD.Bosch a lansat initial sistemul TravelPilot IDS în Germania în 1989. Pentru a spori precizia cu care putea fi stabilita pozitia autovehiculului, sistemul a fost actualizat în 1993 cu un receptor pentru Sistemul de Pozitionare Globala (GPS). În primii ani, sistemele de navigatie Bosch au fost utilizate în multe zone, desi în principal în scop profesional. La acea vreme, departamentul de pompieri din Los Angeles, de exemplu, a montat sistemul de navigatie Bosch în peste 400 din autovehiculele sale, pentru a ajunge mai rapid si mai sigur la destinatie.Recomandari verbale si vizuale de conducereLa mijlocul anilor ’90, sistemele de navigatie erau deja capabile sa furnizeze instructiuni soferilor prin simboluri directionale si recomandari verbale usor de înteles. Aplicatiile software îmbunatatite dezvoltate de inginerii Bosch, care le ofereau soferilor informatii specifice despre destinatii turistice, culturale si gastronomice si despre parcari, statii de alimentare si service-uri auto au impulsionat din nou domeniul tehnologiei de navigatie pentru autovehicule la momentul respectiv.În 1998, inginerii Bosch au dezvoltat navigatia dinamica. Pentru prima data, sistemele puteau procesa informatiile din trafic de la Traffic Message Channel (TMC), permitându-le sa reactioneze în timp util la problemele din trafic si sporind astfel confortul si siguranta în timpul condusului. Datorita acestei functii, Bosch a devenit primul producator care a demonstrat beneficiile foarte des mentionate în prezent ale conectarii autovehiculelor la lumea exterioara.Dispozitivele portabile de navigatie ofera posibilitatea conectarii simpleGeneratia de dispozitive din prima decada a noului mileniu a fost puternic caracterizata de segmentul de piata nou aparut al dispozitivelor portabile de navigatie (PND). Aceste unitati compacte puteau fi montate rapid si usor pe orice autovehicul si puteau fi utilizate în mod confortabil prin intermediul unui ecran tactil. Generatia de dispozitive mobile Bosch oferea deja primele functii de asistenta pentru sofer, precum avertismentele grafice si sonore privind limitele de viteza.Planificarea confortabila a traseului cu sistemele de infotainment conectateÎntre timp, navigatia auto a devenit de cele mai multe ori o componenta a sistemelor de infotainment conectate ce ofera o ampla varietate de optiuni.Cele mai recente sisteme de navigatie pe baza de harti oferite de Bosch asigura acum perspective bidimensionale si tridimensionale, o optiune de traseu economic pentru reducerea consumului de carburant, asistenta la mentinerea si depasirea benzii de circulatie, un asistent de avertizare în curbe si conectivitate pentru aplicatii care suporta functii de navigatie. În plus, soferii îsi pot planifica traseul în mod confortabil, pe PC, laptop, tableta sau smartphone si pot trimite adresa destinatiei catre sistemul autovehiculului direct de acasa.Navigatia ca senzor – orizontul electronicNavigatia Bosch asigura, de asemenea, un „orizont electronic”, ceea ce înseamna ca sistemele privesc mult înainte si furnizeaza informatii despre drumul pe care mergeti, precum detaliile despre viraje, pante si benzi de circulatie. Aceasta le permite sistemelor de navigatie Bosch sa recomande trasee deosebit de eficiente în materie de consum energetic, încurajând astfel conducerea cu un consum redus de carburant, iar în cazul autovehiculelor electrice le permite sa calculeze autonomia ramasa cu o precizie mult îmbunatatita.Datele de navigatie optimizeaza consumul total de energieÎn primavara anului 2014, Bosch a dezvoltat un sistem pentru autovehiculele hibride descris ca „o tehnologie inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2”. Sistemul utilizeaza datele de navigatie pentru a ajusta nivelul de încarcare al bateriei autovehiculului. Tehnologia, pe care Comisia Europeana o numeste o „eco-inovatie”, asigura un beneficiu care poate fi utilizat pentru a contrabalansa consumul gamei de autoturisme a respectivului producator de autovehicule. Utilizând datele topografice de navigatie precum gradul de înclinare al pantelor si rampelor si raza virajelor, sistemul Bosch poate determina ce sectiuni ale traseului sunt adecvate pentru recuperarea energiei la frânare. Pe baza datelor de navigatie, sistemul ajusteaza nivelul de încarcare al bateriei cu mult înainte ca autovehiculul sa ajunga la acele sectiuni, pentru a permite o recuperare optima. „Prin interconectarea inteligenta a datelor extinse de navigatie cu algoritmii speciali de comanda ai trenului de rulare, ne asiguram ca atât consumul de carburant, cât si emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ”, a declarat Manfred Baden, presedintele diviziei Bosch Car Multimedia.Astfel, sistemele de navigatie pot asigura în prezent atât o ghidare confortabila si sigura pe traseu, din punctul A în punctul B, cum faceau deja acum 25 de ani, cât si o optimizare a consumului total de energie al autovehiculului.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *