Beetle cabrio un model cabrio de traditie
Designul perfectionat confera o nota aparte noului Beetle cabrio
Realitatea este ca acest model Volkswagen atrage privirile mai mult decât orice alt autoturism. Priviri lipsite de invidie, placute. Silueta inconfundabila de care beneficiaza poate cel mai cunoscut design din lume transforma acest Volkswagen într-un model traditional. Si fara sa copieze modelul clasic, noul Beetle cabrio, cu plafonul retractabil, lasa sa se întrevada, prin liniile sale, paralele evidente cu modelul istoric de broscuta cabrio.
Volkswagen a oferit elemente de un rafinament discret modelului Beetle cabrio: faruri noi, un motor TDi cu performante optimizate cu 77 kW / 105 CP si un contur usor modificat, mai puternic.
Design- Rafinament la nivel de detaliu;
Câteva linii de baza importante ale caroseriei: din aceasta categorie fac parte aripile din material plastic, precum si bara de protectie fata, cu un aspect sportiv gratie grilei de evacuare a aerului. Stopurile evidentiaza transformarea vizuala printr-un cerc alb încadrat în altul de culoare rosie.
Culorile si jantele moderne, precum si liniile de echipare interesante asigura o individualizare îmbunatatita
O adiere de prospetime în lumea noului Beetle cabrio este oferita de culorile exterioare, precum „Salsa Red“, „Gecko Green“ si „Shadow Blue Silver“ metalizat. Sunt disponibile nu mai putin de 15 culori care se asorteaza cu una dintre cele patru nuante ale plafonului textil: suplimentar fata de softtop-ul negru, acesta este disponibil si în nuanta gri titan, crem si rosu granat si poate fi actionat atât manual, cât si electric.
Specialistii în design interior prezinta noi colectii de materiale pentru tapiteria textila a scaunelor, precum si insertii cromate lucioase pentru diferite instrumente ale plansei de bord si suflante.
Alte elemente moderne de design sunt oferite cumparatorului care opteaza pentru noul Beetle cabrio prin gama actualizata de jante. Aceasta include, suplimentar fata de capacul cu un nou design pentru jantele de otel de 16 toli, mai multe jante noi atractive din aliaj usor de 16 si 17 toli, care marcheaza noua imagine a modelului cabrio.
În ciuda anumitor elemente de noutate, clientii nu trebuie sa renunte la un element de atractie, indiferent de versiune: vaza nostalgica de flori de la nivelul plansei de bord nu lipseste niciodata.
PLAFON / PORTBAGAJ
Deschidere sau închidere în numai 13 secunde; plafon din material textil care permite utilizarea în orice anotimp reprezinta un element clasic
Plafonul modelului Beetle cabrio a fost conceput ca softtop rezistent la intemperii, care poate fi utilizat în orice anotimp. Plafonul este actionat manual sau, optional, electro-hidraulic. Elementele de sustinere a plafonului, mascate în acoperis, ofera trei sectiuni de pliere care, la deschidere, formeaza un Z. Cele trei sectiuni sunt formate de segmentul aflat direct în spatele montantului frontal, cu mecanismul de închidere integrat, un segment central si sectiunea posterioara a plafonului, cu luneta integrata din sticla minerala care poate fi încalzita. Prin intermediul acestei solutii constructive este asigurata pe de-o parte înaltimea redusa de montaj în stare deschisa, iar pe de alta parte inginerii au oferit o posibilitate facila de deschidere pentru versiunea cu actionare exclusiv mecanica. În plus, partea exterioara a plafonului este bine tesnionata si nu formeaza pliuri nici la viteza ridicata, gratie îmbinarilor corespunzatoare la nivelul elementelor de sustinere.
În scop de deschidere, plafonul este deblocat prin sistemul de actionare cu o mâna, integrat în suportul transversal frontal. Astfel, geamurile laterale sunt coborâte electric cu aproximativ 60 de milimetri. Procesul de deschidere a plafonului electro-hidraulic, o operatiune complexa din punct de vedere tehnic, dureaza numai 13 secunde. Ulterior, geamurile laterale pot fi ridicate sau coborâte complet numai printr-o singura apasare de buton.
Volkswagen ofera noul Beetle cabrio în versiunea de echipare de serie cu un sistem de acoperire a plafonului de aceeasi culoare, fiind destinat ca protectie împotriva prafului în cazul deplasarilor pe distantei mai lungi. Nu este însa obligatorie montarea suplimentara a acestui element.
Optional este disponibil si un paravânt care poate fi montat foarte usor în partea din spate. Acesta reduce semnificativ curentii de aer la interior. Paravântul necesita un spatiu redus de depozitare în portbagajul cu un volum de 201 litri, având în vedere ca poate fi pliat în patru. În mod suplimentar, spatarul banchetei spate este prevazut cu un sistem de încarcare (plus sac pentru schiuri disponibil optional), astfel încât pot fi depozitate fara probleme în interiorul autovehiculului si obiecte mai lungi (cu o lungime de pâna la 1,90 metri).
Siguranta- Sistem eficient de protectie la rasturnare, airbaguri frontale si cortina, tetiere fata si ESP
Beetle cabrio este unul dintre cele mai sigure autoturisme de pe piata. Volkswagen a demonstrat în mod impresionant siguranta modelelor sale de exemplu în cadrul unui test complex de rasturnare organizat de ADAC, la care noul Beetle cabrio a obtinut cel mai bun rezultat în comparatie cu alte modele. Un element important pentru succes este reprezentat de sistemul de protectie în caz de rasturnare, disponibil în serie. Sistemul este montat dupa spatarul banchetei spate. Senzorii de rasturnare si de impact identifica pericolului unei posibile rasturnari si activeaza sistemul de protectie, prin intermediul unui echipament de comanda. În acest caz, se ridica foarte rapid doua profiluri de sustinere, oferind protectie pentru toate cele patru locuri ale modelului Volkswagen, împreuna cu rama rigidizata a parbrizului. Un plus de siguranta este oferit de airbagurile combinate frontale si cortina laterale, disponibile de asemenea în versiunea de serie.
Si caroseria rigidizata în toate sectiunile importante si zincata integral (12 ani garantie împotriva coroziunii) garanteaza un nivel maxim de siguranta si confort. Rigidizarile specifice în caroserie, de exemplu tevile dure în zona montantului frontal (la nivelul parbrizului) si central (în sectiunea laterala a caroseriei), precum si, suplimentar, la nivelul portierelor si al suportului transversal posterior al scaunelor asigura o rigiditate optima.
Un alt element remarcabil alaturi de comportamentul în caz de impact este confortul deosebit în conditii de vibratii oferit de noul Beetle cabrio – capitol la care, în special modelele decapotabile prezinta, în anumite conditii, vibratii ale volanului, dublate de miscari neplacute ale caroseriei. Modelul cabrio produs de Volkswagen nu se confrunta cu probleme datorita acestor tendinte, ca urmare a rigiditatii ridicate la torsiune, a unitatii motor-transmisie concepute pentru atenuarea vibratiilor, a unei capsule de rigidizare produse din aluminiu, montate sub motor, precum si a rigidizarilor suplimentare pe diagonala în zona axului spate.
Interior- Perfectiunea detaliilor si un design interior inconfundabil
Prin interiorul spatios si confortabil, noul Beetle cabrio este un adevarat model cu patru locuri. Cea mai noua generatie beneficiaza, suplimentar fata de interiorul avangardist de pâna în prezent, de detalii noi care asigura o nota superioara de prospetime si o impresie calitativa îmbunatatita. Din categoria elementelor de noutate de la interior se mentioneaza plansa de bord cu margini cromate, precum si noile insertii cromate ale suflantelor. Un alt element de noutate din oferta este reprezentat de tapiteriile din material textil denumite „Luna“ si „Grafic“, disponibile în nuantele negru, gri deschis, precum si crem.
La modelul cabrio exista în plus, între scaunele din fata, un compartiment de depozitare cu sistem de închidere si o cotiera integrata. Ca dotare suplimentara, în compartimentul de depozitare poate fi integrat un CD-changer cu 6 CD-uri.
Motoarele pe benzina
1.4 cu 55 kW / 75 CP: Ca motorizare de baza, pentru Beetle cabrio este disponibil un propulsor modern cu patru ventile care dezvolta 55 kW / 75 CP. În 14,6 secunde, poate accelera noul Beetle de la 0 la 100 km/h; viteza maxima este de 160 km/h. Consumul în regim combinat de 7,1 litri la 100 de kilometri este foarte redus.
1.6 cu 75 kW / 102 CP: Urmatorul motor pe benzina ca putere dezvolta 75 kW / 102 CP, are o capacitate cilindrica de 1,6 litri si dispune de un colector de aspiratie, precum si de o pârghie de culbutor si se remarca prin dezvoltarea armonioasa a puterii, în conditiile unui consum redus de carburant. Motorul transfera puterea prin cutia manuala cu cinci trepte, alternativ fiind disponibila o cutie automata cu patru trepte. În versiunea echipata cu o cutie manuala, noul Beetle dezvolta o viteza maxima de 178 km/h si consuma în medie la 100 de kilometri 7,7 litri de carburant.
2.0 cu 85 kW / 115 CP: Motorul de 2,0 litri se remarca prin dinamismul superior. Acest propulsor dezvolta 85 kW / 115 CP si poate fi combinat, la cerere, cu o cutie automata inovatoare cu sase trepte. Viteza maxima cu cutie manuala: 184 km/h (cutie automata: 181 km/h). Consum mediu: 8,8 litri (cutie automata: 9,2 litri).
1.8 T cu 110 kW / 150 CP: De o atentie speciala se bucura motorul turbo de 1,8 care dezvolta 110 kW / 150 CP. Având în vedere ca valoarea maxima a cuplului motor de 200 newton-metri este disponibila chiar de la 2.000 rotatii/minut (pâna la 4.200 rotatii/minut), acest motor puternic se potriveste perfect cu caracterul modelului cabrio, având în vedere ca permite o deplasare cu o forta suverana. Motorul turbo cu cinci ventile accelereaza noua Beetle cabrio în numai 9,3 secunde de la 0 la 100 km/h. Viteza maxima este de 202 km/h. Iar consumul mediu este redus, fiind de numai 8,1 litri la 100 de kilometri.
Motoarele diesel
1.9 TDI cu 77 kW / 105 CP: De o putere suplimentara beneficiaza propulsorul 1,9 TDI, cu un cuplu motor remarcabil, asigurând, cu 220 newton-metri chiar începând cu 1.800 rotatii/minut, o placere deosebita a condusului. Puterea maxima actuala este de 77 kW / 105 CP. Noul Beetle cabrio care atinge 179 km/h, echipat cu motorul 1.9 TDI, consuma în medie numai 5,5 litri carburant la 100 de kilometri.