BMW revine in Campionatul German de Turisme DTM din 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW revine in Campionatul German de Turisme DTM din 2012

BMW revine in Campionatul German de Turisme DTM din 2012
München, 29 aprilie 2010. Sporturile cu motor vor continua sa joace un rol important pentru BMW. Planurile companiei urmeaza a fi implementate într-un program extins. BMW îsi va extinde activitatea în domeniul curselor de automobile de productie de-a lungul anilor urmatori: saptamâna trecuta, consiliul de conducere al BMW AG a decis implicarea companiei în versiunea restructurata a Deutsche Tourenwagen Masters (DTM / Campionatul de turisme al Germaniei), cu începere din 2012. Pentru ca acest lucru sa devina realitate, vor trebui îndeplinite câteva cerinte obligatorii. Forul ce guverneaza campionatul, ITR, lucreaza în prezent la aceste reguli preliminarii. Ca o anticipare a rezultatului pozitiv, BMW Motorsport a demarat pregatirile în ceea ce priveste latura tehnica. Decizia finala este de asteptat sa fie anuntata în cursul acestui an.
Aparitia modelului BMW M3 GT2 în cursele de anduranta reprezinta un alt pilon important în programul viitor. Asa cum este cazul si în acest sezon, BMW va concura în 2011 într-o mare varietate de competitii cu aceasta masina sport.
Dr. Klaus Draeger, membru în Consiliul Director al BMW AG si responsabil pentru dezvoltare, a spus: „Ca urmare a retragerii noastre din Formula 1, realinierea programului de motorsport al companiei noastre a sporit prezenta BMW în cursele de automobile de serie la un nivel cu totul nou. Automobilele BMW au realizat succese pe întreg mapamondul si au influentat semnificativ, înca de la început, imaginea sportiva a marcii. Din acest motiv, privim aceasta decizie ca un pas serios spre revenirea la origini, dupa ce ne-am luat adio de la Formula 1. Dorim sa ne întarim angajamentul fata de sporturile cu motor”.
Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a adaugat: „Noua aliniere a programului ne ofera o multitudine de etape importante în care avem posibilitatea de a demonstra caracterul sportiv prezent în automobilele BMW. Planificata revenire în DTM este o provocare majora pentru echipa noastra. De-a lungul urmatoarelor luni, vom face toate pregatirile necesare din punct de vedere tehnic care sa ne permita sa fim competitivi chiar de la început, în cazul în care vom lua startul în 2012. Gratie traditiei bogate în cursele pentru automobile de productie, BMW M3 este destinat a fi baza de dezvoltare a modelului de competitie. În 2011 ne vom alinia înca o data cu modelul BMW M3 GT2 care în acest an va avea sezonul de debut la nivel european”.
Pentru 2011, BMW va dezvolta un motor turbo cu patru cilindri, având capacitatea de 1,6 litri, cu injectie directa, care va putea fi folosit în campionate în conformitate cu noile reguli Super2000 – asa cum este FIA World Touring Car Championship (WTCC). Pentru anii urmatori va fi dezvoltat un nou automobil sport care va fi succesorul actualului model, BMW 320si. În cursul acestui an va fi decis si modul în care va arata implicarea BMW în World Touring Car Championship (WTCC) dupa finalul stagiunii 2010. Anul acesta, BMW concureaza în WTCC cu BMW Team RBM si pilotii Augusto Farfus (Brazilia) si Andy Priaulx (Marea Britanie).
Competitiile destinate clientilor ramân un obiectiv important si pentru viitor. BMW va continua sa dezvolte masini de competitie atractive pentru echipele profesioniste private, asa cum compania a facut recent cu modelul BMW Z4 GT3. În viitor, performantele celor mai de succes piloti privati vor continua sa fie onorate cu Trofeul BMW Sport. De-a lungul anilor ce urmeaza, compania va continua traditia promovarii celor mai talentati tineri piloti în campionatele Formula BMW. Aceasta înseamna ca BMW va oferi si un program intens de pregatire pentru pilotii tineri. Mario Theissen a declarat: „Faptul ca sapte absolventi ai campionatelor Formula BMW sunt în prezent printre protagonistii din Formula 1 este o mândrie pentru noi. Acesta este motivul pentru care vom continua sa promovam tinerele talente si din 2011. În lunile urmatoare vom stabili cu precizie sub ce forma va continua acest angajament”.
BMW se bucura de o istorie lunga a succeselor în competitiile internationale destinate turismelor. Înca din anii ’60, marca si-a confirmat noul statut de producator premium de automobile sport cu o serie de titluri de campion. Pilotii BMW au sarbatorit un total de 12 titluri de campioni europeni cu modelele BMW 2002, BMW 3.0 CSL si BMW 635 CSi Coupé. Alaturi de toate acestea, Volker Strycek (Germania) si-a condus modelul BMW 635 CSi catre victorie în sezonul de debut al DTM, în 1984. BMW M3 a fost aliniat la start pentru prima data în 1987 – si imediat s-a dovedit a fi o masina de curse demna de superlative. Roberto Ravaglia (Italia) a cucerit titlul de campion mondial, Winni Vogt (Germania) a fost încoronat campion european, iar Eric van de Poele (Belgia) a fost primul în DTM.
Ravaglia a trecut în palmares înca doua titluri consecutive în DTM, pilotând BMW M3 în 1988 si 1989. În istoria participarilor sale în acest campionat, BMW a adunat 49 de curse câstigate, 30 de pole position si de 64 de ori a stabilit cel mai bun timp pe un tur de circuit. Pâna în 1992 inclusiv, pilotii BMW M3 au totalizat, pe întregul mapamond, peste 1.500 de succese individuale si peste 50 de titluri internationale.
Campionatul European a fost relansat în 2001 – si înca o data, un pilot BMW, Peter Kox (Olanda), a fost cel care a cucerit titlul. Dupa ce câstigase un titlu în Campionatul European din 2004, la comenzile unui BMW 320i, Andy Priaulx (Marea Britanie) a reusit sa cucereasca si titlul în nou înfiintatul Campionat Mondial (WTTC – Word Touring Car Championship)  în 2005, cu aceeasi masina. Priaulx a reusit sa-si apere cu succes coroana si în urmatorii doi ani, beneficiind de modelul BMW 320si WTCC.
În trecut, BMW a înregistrat succese si în cursele de anduranta: pilotii BMW au câstigat cursa de 24 ore de la Nürburgring (Germania) de 18 ori. Printre realizarile marcii cu sediul la München a fost si victoria în editia inaugurala a competitiei, care a avut loc în 1970. În 1998 BMW a reusit primul succes cu un automobil cu motor diesel: BMW 320d. Pilotii BMW au fost victoriosi în 21 de rânduri si în clasica de la Spa-Francorchamps (Belgia). Pe Le Mans (Franta), echipa BMW Motorsport a reusit o victorie istorica în clasamentul general, cu prototipul BMW V12 LMR, în 1999. Concurând cu modelul BMW M3 GTR, BMW a ocupat primul loc în clasamentul constructorilor, în cel al echipelor si în cel al pilotilor din American Le Mans Series, în sezonul 2001.
 
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *