BMW revine cu o victorie in Cursa de 24 de ore de la Nurburgring

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW revine cu o victorie in Cursa de 24 de ore de la Nurburgring

BMW revine cu o victorie in Cursa de 24 de ore de la Nurburgring
Echipa BMW Motorsport a reusit o revenire triumfala si a câstigat editia 2010 a celebrei curse de 24 de ore de la Nürburgring, desfasurata pe celebra varianta Nordschleife. La cinci ani de la ultimul succes al constructorului, modelul BMW M3 GT2 cu numarul 25 a obtinut a 19-a victorie pentru BMW în aceasta întrecere clasica de anduranta. Masina învingatoare, în al carei cockpit s-au aflat Jörg Müller (Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Uwe Alzen (Germania) si Pedro Lamy (Portugalia), a trecut linia de sosire în prima pozitie, dupa 154 de tururi la circuitul în lungime de 25,378 kilometri. Cvartetul de piloti a avut o evolutie impresionanta si a reusit sa urce pe cea mai înalta treapta a podiumului în ciuda problemelor avute la cutia de viteze a automobilului în ultimele trei ore.
Cel de-al doilea echipaj BMW M3 GT2, cu numarul 26, pilotat de Dirk Werner (Germania), Dirk Müller (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie) si Dirk Adorf (Germania), a avut o revenire spectaculoasa. La final a încheiat pe locul al saptelea, reusind sa recupereze peste 170 de pozitii. Cei 220.000 de spectatori au vazut cum evitarea unei coliziuni a dus la o iesire în decor, consecinta fiind ca cei patru piloti au pierdut o ora la standuri chiar la începutul cursei si au fost nevoiti sa retrogradeze pâna pe locul al 182-lea. În conditii de vreme uscata, dar racoroasa, automobilul cu numarul 26 a reusit sa-si faca loc prin pluton, recuperând tur dupa tur. În cele din urma efortul celor patru piloti a fost recompensat cu o clasare în Top 10.
Cele doua automobile private BMW Z4 GT3, având numerele de start 76 si 69, înscrise de Schubert Motorsport, respectiv de Dörr Motorsport, au completat un rezultat general foarte bun pentru BMW, dupa ce s-au clasat pe locurile al patrulea, respective al noualea. Pe lânga victoria în clasamentul general, echipele BMW au înregistrat zece succese la diferite categorii în întrecerea de pe Nordschleife. Aceste rezultate au consolidat pozitia ocupata de BMW în istoria all-time a cursei, ca fiind cel mai de succes constructor. Din cele 198 de automobile care au luat startul la editia din 2010, 63 au fost modele BMW.
Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a declarat: „Aceasta a fost o revenire fantastica în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, pe Nordschleife. Acest succes îmi reaminteste de cel obtinut în 1999 la Le Mans. Niciodata nu am trait un sentiment mai palpitant ca cel de astazi. Dupa ce o parte din adversarii nostri au avut diferite probleme, victoria noastra a fost amenintata. În jurul orei 12.00, masina învingatoare a început sa aiba probleme la cutia de viteze, ceea ce a însemnat pierderea unuia din rapoarte. Imediat dupa ora 13.00 si alte trepte ale cutiei nu au mai fost functionale. Modul în care Jörg Müller si Uwe Alzen au reusit sa aduca masina la sosire în prima pozitie a fost o performanta magnifica, mai ales în aceasta faza cruciala a cursei. Tensiunea a atinse cote înalte pentru toti, asa ca fericirea a fost si mai mare la trecerea liniei de sosire. Trebuie sa multumesc fiecarui membru al echipei. Toti au lucrat perfect. Le multumesc si fanilor nostri, care ne-au primit cu caldura dupa o pauza de cinci ani si ne-au sustinut asa cum numai ei stiu sa o faca”.
Pentru echipa Schnitzer Motorsport, aceasta este a cincea victorie în „Infernul Verde” dupa cele reusite în 1989, 1990, 2004 si 2005. Directorul echipei Charly Lamm a declarat: „Zile precum aceasta reprezinta motivul cel mai important pentru care îmi iubesc meseria atât de mult. Angajamentul aratat de întreaga echipa este cu adevarat unic. A trebuit sa trecem peste situatii dificile, dar mereu am crezut în forta noastra. Pregatirea a fost dificila, pentru ca a trebuit sa avem la dispozitie cel mai bun pachet într-un interval de timp relativ scurt.
Dar, fara îndoiala, am reusit. Nu pot omite sa nu-mi exprim regretul pentru adversarii nostri care nu au încheiat cursa. Totusi, fiabilitatea este cruciala într-o întrecere precum aceasta, iar la acest aspect am fost cei mai buni”.
Munca rapida si fara erori pe care Schnitzer Motorsport a demonstrat-o de-a lungul deceniilor a jucat un rol important în acest triumf. Dupa accidentul suferit de Werner în turul opt, mecanicii au schimbat suspensia stânga fata, radiatorul si amortizorul stânga spate de la modelul BMW M3 GT2 cu numarul 26. Si masina învingatoare a experimentat momente dificile: pana de cauciuc din turul 46 si radiatorul distrus dupa alte sase tururi au însemnat pit stopuri neprogramate. În plus, automobilul a dezvoltat o problema a cutiei de viteze în cursul ultimelor trei ore. Echipa si pilotii si-au pastrat însa calmul si au refuzat sa cedeze victoria odata ce au preluat conducerea cursei cu doua ore înainte de sosire.
Cea de-a cincea victorie pe Nordschleife îl duce pe Pedro Lamy (Portugalia) la egalitate în clasamentul all-time cu Marcel Tiemann (Germania). Pentru Jörg Müller si Uwe Alzen, aceasta a fost cea de doua victorie în ceea ce probabil este cel mai dificil circuit din lume. Si Augusto Farfus intra în cartea de istorie a întrecerii de pe Nordschleife ca urmare a unei victorii deja de la primului start într-o cursa de 24 de ore cu o masina oficiala.
Declaratii ale pilotilor:
Jörg Müller (# 25):”În timpul ultimei mele evolutii am pierdut treapta a patra a cutiei. Problema a devenit tot mai deranjanta. Prioritatea numarul 1 a fost sa fiu atent si sa mentin masina în cursa. Pâna la urma, totul a fost superb. Întreaga echipa a muncit din greu de-a lungul ultimelor luni, iar aceasta victorie le apartine. Pe durata întregii curse am avut timpi constanti pe tur. Daca vrei sa reusesti asa ceva la o cursa de 24 de ore, în mod normal trebuie sa fii în frunte. Astazi, pentru noi, a fost suficient pentru a încheia primii.”
Augusto Farfus (# 25):”Aceasta este prima mea victorie într-o cursa de 24 de ore, iar experienta este unica pentru ca am triumfat pe Nordschleife. Vreau sa multumesc BMW si lui Charly Lamm pentru ca mi-au acordat aceasta încredere. Am învatat multe, mai ales de la veteranii echipei. Am stiut ca întâi trebuie sa încheiem cursa pentru a visa la victorie. Fiabilitatea a fost cel mai mare avantaj al nostru.”
Uwe Alzen (# 25):”Este senzational sa reusesti acest rezultat dupa o cursa care a fost oricum, numai usoara nu. Mai întâi o pana, apoi un radiator distrus si în final problemele cu cutia de viteze. Niciodata nu am vazut o echipa de mecanici sa lucreze atât de repede si de profesional, mai ales la schimbarea unui radiator. Întreaga întrecere a fost incredibil de palpitanta. Pentru prima data în zece ani revin pe cea mai înalta treapta a podiumului. Este senzational. De asemenea, a fost o mare onoare sa lucrez cu BMW si cu Schnitzer. Eram în vârful lumii cu aceasta echipa. Pur si simplu, sunt în al noualea cer.”
Pedro Lamy (# 25):”Fara îndoiala, este cea mai mare victorie a mea pe Nordschleife. Fiecare din cele cinci succese a fost speciala în felul sau, dar modul în care am câstigat acum a avut o dificultate deosebita. Poate ca altor echipe le-a lipsit acel dram de noroc de care ai nevoie aici. Dar norocul si-l mai face si omul cu mâna lui, iar echipa merita cu prisosinta acest succes. Sunt fericit pentru BMW, pentru cei din echipa si, bineînteles, pentru mine.”
Dirk Werner (# 26):”Cursa noastra a început cu cel mai prost scenariu posibil: înca de la începutul cursei am retrogradat pâna aproape de ultimul loc. M-am simtit vinovat pentru ca eu eram în cockpit la momentul accidentului. Totusi, echipa a lucrat incredibil pentru a-mi revigora încrederea. Felicitarile mele pentru colegii mei care nu au facut nici o greseala. Locul al saptelea dupa acel început este un rezultat mare.”
Dirk Müller (# 26):”Aceasta este a patra mea cursa de 24 de ore la Nürburgring cu BMW – si a treia oara când câstigam. Putem fi foarte mândri. Intentionat am spus ‘noi’, chiar daca masina cu numarul 25 a trecut prima linia de sosire, pentru ca suntem o echipa adevarata. Desigur, suntem putin dezamagiti ca nu am încheiat mai sus cu masina cu numarul 26. Totusi, am demonstrat un moral incredibil. Dupa accident, masina arata destul de rau, dar echipa a reparat totul la perfectiune. Locurile întâi si al saptelea înseamna enorm.”
Andy Priaulx (# 26):”Sunt mai mult decât fericit. Echipa a obtinut victoria, ceea ce este fantastic pentru BMW. Pe de alta parte, am fi sperat mai mult si de la masina noastra. Acestea fiind spuse, am încheiat cursa – si aceasta dupa o revenire magnifica. Nu pot sa apreciez performanta coechipierilor mei pe cât ar trebui. Nimeni din echipa nu a cedat. Vom pastra spiritul de lupta din aceasta saptamâna la Nürburgring.”
Dirk Adorf (# 26):”Dupa calificari, nimeni nu astepta un asemenea rezultat din partea noastra. Sunt foarte impresionat de modul cum am reusit sa rasturnam situatia. Charly Lamm si echipa lui sunt fantastici si mereu au crezut ca am putea câstiga. Moralul echipei a fost impresionant. De-a lungul cursei, am recuperate trei tururi. Nu vreau sa ma gândesc ce ar fi fost pentru noi daca nu am fi fost asa ghinionisti la startul întrecerii.”
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *