BMW este lider pe piata premium dupa primele sase luni

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW este lider pe piata premium dupa primele sase luni

BMW este lider pe piata premium dupa primele sase luni
Cu 689 unitati livrate în primul semestru al acestui an în România, BMW se impune ca lider în segmentul premium. În contextul în care piata auto a fost marcata de recesiune si acest an, BMW este printre putinele marci care înregistreaza cresteri importante si îsi consolideaza astfel semnificativ cota de piata. Fata de 487 unitati livrate în 2009, performanta din primele sase luni ale acestui an înseamna un plus de 41,5%.
Cu 174 unitati livrate în primele sase luni (+107,5% fata de aceeasi perioada 2009), BMW X5 ocupa în continuare prima pozitie în mixul de modele ale marcii pe piata româneasca. De altfel, BMW ocupa prima pozitie în categoria modelelor SUV premium. BMW X6 (128 livrari, 0% variatie), BMW X3 (79 livrari, +84%) si nou lansatul BMW X1 (69 livrari) întaresc pozitia de lider si aprecierea de care BMW se bucura în acest segment deosebit de competitiv. Un atu important îl reprezinta tractiunea integrala inteligenta xDrive si comportamentul dinamic, o adevarata referinta pentru aceasta categorie de automobile.
Calendarul de lansari a sustinut de asemenea cresterea marcii. BMW X1 si BMW Seria 5 Gran Turismo au deschis segmente complet noi pentru marca si au adus volume suplimentare.  În acelasi timp, noile BMW Seria 5 si  BMW X5 prezentate în prima parte a acestui an au întarit suplimentar pozitia marcii pe segmentele respective. Cumulat, livarile pentru BMW Seria 5 Sedan în primele 6 luni au înregistrat o crestere de 25% si se încadreaza pe un trend ascendent important.
BMW EffcientDynamics, pachetul de tehnologii pentru cresterea performantelor si scaderea consumului de combustibil, a cunoscut un plus de imagine prin lansarea primelor doua modele hibride ale marcii. Exclusivul BMW X6 ActiveHybrid a înregistrat deja primele doua livrari catre clienti. În prezent BMW este singurul producator premium care ofera tehnologii pentru reducerea emisiilor si consumului standard pentru toate modelele din portofoliu. Pâna acum, peste 1,6 milioane automobile echipate cu masuri BMW EfficientDynamics au fost livrate la nivel mondial. 
Acesta înseamna un avantaj competitiv unic, BMW fiind producatorul premium care reuseste sa ofere clientilor modele care ofera un consum mediu sub nivelul competitorilor, la un nivel de putere peste cifrele oferite de acestia. Confirmarea este oferita de Autoritatea Federeala Germana de Transport pentru 2009. Astfel, nivelul mediu de emisii C02 al unui automobil BMW înmatriculat în Germania este de 159 g/km, în timp ce principalii competitori realizeaza 171 g/km si respectiv 165 g/km. În ceea ce priveste puterea, BMW dezvolta în medie 128 kW, comparativ cu 112 kW si respectiv 125 kW oferiti în medie de modelele competitiei.
Pentru perioada imediat urmatoare calendarul de lansari va fi un element important care poate sustine cresterea în viitor. Pentru sfârsit de an, cel mai important eveniment al marcii va fi lansarea noii generatii BMW X3. Din septembrie modelele BMW Seria 5 Sedan si Gran Turismo vor primi pentru prima data în echipare sistemul xDrive, atât de apreciat pe piata din România. Familiei de modele BMW Seria 5 i se va alatura, tot din septembrie, si versatilul Touring.
Si marca MINI se plaseaza pe un trend ascendent. În România a înregistrat o crestere de 25% fata de anul precedent (40 de unitati livrate în primul semestru 2010 vs. 32 în 2009). Si asteptarile pentru marca britanica sunt deosebit de pozitive. MINI Countryman, model anuntat a fi lansat în luna septembrie, va deschide un segment complet nou pentru marca si exista potential important de crestere pentru ultimele sase luni ale acestui an.
La nivel mondial BMW a înregistrat o crestere cu 14,1%, atingând  585 755 automobile de la 513 591. Cea mai importanta piata pentru BMW ramâne Germania. În contextul unei contractii generale a pietei cu 28,7%, BMW este singurul brand premium care a înregistrat o evolutie pozitiva (120 262 vs. 118 960, o crestere de 1,1%). SUA ramâne a doua piata ca numar de livrari, în timp ce China depaseste pentru prima data Marea Britanie pentru a urca pe pozitia a 3-a.
Cumulat pentru marcile BMW, Rolls-Royce si MINI, BMW Group a înregistrat un total de 696 026 livrari, ceea ce înseamna o crestere de 13,1% fata de anul precedent. Pâna la final de an se estimeaza atingerea cifrei de 1,4 milioane automobile livrate, un plus de 10% fata de anul precedent. Aceste rezultate îndreptatesc compania sa estimeze un bilant pozitiv pentru sfarsitul anului si o crestere importanta a profitabilitatii, cu o estimare de EBIT de 5% din cifra de afaceri pentru segmentul auto. Conform planurilor pe termen lung ale companiei, obiectivul principal este atingerea unei rate a profitabilitatii de 8-10% pâna în 2012.
 
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *