BMW Seria 6 Cabriolet si traditia modelelor decapotabile de la BMW
BMW Seria 6 Cabriolet si traditia modelelor decapotabile de la BMW• BMW Seria 6 Cabriolet: o referinta de design, dinamica si lux în segmentul exclusiv al decapotabilelor cu 2+2 locuri.• Interpretare autentica pentru valorile clasice ale marcii BMW.• Legende ale motorsportului si masini de vis exclusiviste au conturat istoria modelului.La noul BMW Seria 6 Cabriolet, placerea condusului este definita de o tehnologie avangardista, dar si de un design puternic marcat de traditia marcii. Timp de mai bine de 70 de ani, modele sport decapotabile care purtau emblema BMW au reprezentat o referinta pentru dinamica exceptionala si placerea exclusivista a condusului. Istoria extraordinara a cabrioletelor include legendarul BMW 328 – cu a sa celebra victorie în cursa Mille Miglia din 1940 -, si emblematicul BMW 507 din anii 50 si ajunge pâna la predecesorul noului BMW Seria 6 Cabriolet, un model dinamic si avangardist.Prin caracteristicile de dinamica, inovatiile revolutionare si designul impresionant, cabrioletele de la BMW au simbolizat înca de la început valorile clasice ale marcii. Performantele superioare au derivat din experienta dobândita în motorsport, în timp ce tehnologia de ultima ora si echipamentele unice subliniaza forta inovatoare a companiei. Pe lânga toate acestea, caracterul premium al decapotabilelor BMW – asa cum denota si designul lor – a facut ca toate aceste modele sa fie o prezenta unica, eleganta pe sosele.Modele cabriolet în perioada interbelica – de la BMW 327 la BMW 335 cu motorul clasic de sase cilindri.Înca de la primul automobil produs, legendarul 3/15 Dixie, BMW a construit un model descoperit. Cu siguranta cele mai renumite decapotabile ale marcii din perioada interbelica au fost BMW 328 si 327 (construite în perioada 1936 – 1940). Disponibile în versiunile coupé sport si cabriolet, s-au impus ca cele mai exclusiviste modele BMW ale vremii. Modelul 328 Roadster a reprezentat baza pentru un coupé sport cu caroserie foarte usoara, din aluminiu, cu care BMW a reusit sa obtina victoria în clasamentul general al legendarei curse Mille Miglia din 1940 si sa stabileasca un record de viteza care avea sa ramâna neschimbat pâna la închiderea competitiei în 1957.Disponibil în versiune sedan si cabriolet, BMW 335, era un model de statut, care oferea un confort deosebit. Lansat în 1939, acest cabriolet cu patru locuri dispunea de o ambianta luxoasa în interior gratie folosirii tapiteriei din piele si a aplicatiilor din lemn si crom, în timp ce cutia de viteze complet sincronizata contribuia la îmbunatatirea confortului calatoriei.BMW 335 era propulsat de un motor cu sase cilindri dispusi în linie, cu capacitatea de 3,5 litri, care furniza 90 CP. Începutul razboiului a impus însa oprirea productiei modelului BMW 335 dupa fabricarea a numai 410 unitati, dintre care 158 cabriolet.Experienta exclusiva a condusului: BMW 502 Cabriolet cu primul motor V8 al Germaniei postbelice.Deja recunoscut pentru motoarele cu sase cilindri în line, BMW a adus aceste propulsoare în prim plan la începutul anilor 50. Acestea au echipat modelul BMW 501, productia începând în 1952. Noile modele au primit supranumele de „Îngerul baroc” pentru stilul voluptuos al caroseriei, cu aripile fata care se prelungeau mult spre în spate. Dupa lansarea versiunii sedan, 1954 avea sa consemneze lansarea variantelor coupé si cabriolet pentru modelul BMW 501 într-o serie limitata de productie.Tot în 1954 avea sa debuteze si BMW 502. Construit pe aceeasi platforma, noul model oferea un motor V8. Propulsorul integral din aluminiu dezvolta o putere maxima de 100 CP la o capacitate de 2,6 litri. Acesta a fost primul propulsor cu opt cilindri produs în Germania postbelica si, în acelasi timp, primul motor V8 fabricat de BMW. La acea vreme era unul din cele mai avansate motoare de pe piata prin conceptul de design ultra-usor.Stil emblematic, cu doua si cu patru locuri: BMW 503 Cabriolet si BMW 507.În paralel cu dezvoltarea continua a modelelor 501 si 502, BMW intentiona si realizarea unor automobile sport. În timp util pentru Salonul Auto de la Frankfurt din 1955 compania a pregatit doua modele noi si spectaculoase: BMW 503 Coupé si BMW 507 Roadster. Ambele erau propulsate de motorul cu opt cilindri, care acum avea capacitatea marita la 3,2 litri, ceea ce ducea puterea lui BMW 503 la 140 CP si pâna la 150 CP pentru BMW 507. Având patru locuri, BMW 503 a fost disponibil si ca versiune cabriolet. Cu dotari precum tapiterie din piele si geamuri actionate electric, automobilul oferea o combinatie exclusiva de lux si design foarte elegant.BMW 503 si BMW 507 au fost realizate de tânarul designer german Albrecht Graf Goertz. Student al faimosului designer industrial Raymond Loewy, Goertz a reusit sa combine liniile laterale extinse si sectiunile frontale puternice cu o eleganta inspirata din scoala de design italiana. Ambele modele din anii 50, care aveau capota prelungita, habitaclu dus mult în spate si ampatament lung, au evidentiat imediat noua amprenta a designului sportiv BMW. Aceste caracteristici sunt un exemplu definitoriu al elegantei sportive care se regaseste si la BMW Seria 6 Cabriolet.BMW 503 a fost un pionier al tehnicii din acea vreme: anumite componente ale caroseriei erau realizate din aluminiu, iar motorul V8 cu carter din aliaj propulsa atât versiunea cabriolet, cât si cea coupé pâna la o viteza maxima de 190 km/h. Servofrâna era o dotare standard si, cu începere din 1957, transmisia era fixata direct de motor, în timp ce schimbatorul de viteze a fost mutat, în premiera, de pe volan pe mijlocul podelei.Placerea exclusivista a condusului revine: BMW Seria 6 Cabriolet.Dupa încheierea ciclului de productie al modelelor BMW 503 Cabriolet si BMW 507, constructorul din München si-a îndreptat atentia, în anii 60, catre clasele de automobile mai mici pentru a dezvolta masini decapotabile cu patru locuri. BMW 3200 CS – model unic cu acoperis retractabil, produs pentru actionarul majoritar al companiei, Herbert Quandt, în 1962 si expus acum la BMW Classic – a demonstrat ca designerii si inginerii aveau o creativitate care ar fi putut fi extinsa fara nici un fel de probleme si la alte modele cabriolet.Dar situatia din piata a dus la o strategie de dezvoltare complet diferita. Dupa BMW 700 si BMW 1600 în anii ’60 si ‘70, placerea de a conduce descoperit avea sa fie oferita prin modelele Serie 3 si prin modelele roadster Z1, Z3, Z4, Z8.Primul cabriolet BMW de mari dimensiuni avea sa fie prezentat în 2004, o relansare impresionanta în acest segment exclusiv de automobile. La numai câteva luni dupa lansarea versiunii coupé, o varianta cabriolet a fost adaugata nouluil BMW Seria 6. Ambele modele au reprezentat renasterea unei fascinatii pentru automobile premium sportive, cu doua usi, care au evoluat dintr-o lunga traditie.Prezentat în 2007, BMW 635d Cabriolet a marcat, de asemenea, o caracteristica unica pentru acest segment de automobile, de data aceasta în ceea ce priveste eficienta. Cel mai puternic si cel mai sportiv motor diesel cu sase cilindri din lume, care atingea un maxim de 210 kW/286 CP, a adaugat o noua latura placerii de a conduce în segmentul cabrioletelor premium. Între 2004 si 2010, prima generatie a modelului BMW Seria 6 Cabriolet a înregistrat vânzari de 49.053 unitati.Noul BMW Seria 6 Cabriolet întruchipeaza cerintele ideale pentru continuarea acestei povesti de succes. Acesta preia calitatile predecesorului si le dezvolta prin tehnologii de avangarda. Pastreaza în acelasi timp valorile automobilelor BMW decapotabile cu patru locuri si le integreaza într-o interpretare foarte moderna. Noul BMW Seria 6 Cabriolet pastreaza trasaturile clasice de design, asa cum au fost definite de BMW 501, 502 sau 503 – capota alungita care inspira putere si prestanta, habitaclu împins mult în spate, ampatamentul marit pentru mai multa stabilitate pe sosea. În acelasi timp ofera toate elementele pentru o calatorie luxoasa si confortabila, specifica unui Grand Tourer, dar ofera si sportivitatea remarcabila BMW.