BMW Seria 1 M Coupe 2011
BMW Seria 1 M CoupeA venit momentul în care litera M sa apara în segmentul BMW Seria 1 pentru a simboliza puterea remarcabila si proprietatile dinamice deosebite de care dispune un model sport foarte performant. La BMW Seria 1 M Coupe, tehnologia unui automobil superperformant este combinata cu agilitatea unui model compact, totul având ca scop crearea unei dimensiuni complet noi a placerii condusului în stil sportiv. Filozofia BMW M este transpusa, în premiera, într-un automobil din acest segment: performanta demna de motorsport disponibila într-un automobil pentru uz cotidian. Astfel, gama de modele M GmbH se extinde o data în plus pentru a atrage un nou public-tinta, mai tânar. Noul model va debuta pe piata din România pe 26 martie si este deja disponibil pentru comenzi la pretul de pornire de 43200 Euro fara TVA.BMW Seria 1 M Coupé întruchipeaza sentimentul inconfundabil M într-o maniera extrem de concentrata. Motorul cu sase cilindri dispusi în linie, cu tehnologia M TwinPower Turbo si injectie directa, dezvolta o putere maxima de 250 kW/340 CP. Curba de putere este orientata spre turatii ridicate (puterea maxima este atinsa la 5980 rpm), în stilul specific pentru modelele BMW M, în timp ce cuplul maxim este oferit între 1500 si 4500 rpm, pentru un raspuns fulgerator în orice conditii.Prin tehnologia sasiului derivata din motorsport, raportul masa-putere redus la 4,4 kilograme per CP si componentele optimizate aerodinamic, automobilul garanteaza transformarea puterii superioare de propulsie într-o dinamica emotionanta. BMW Seria 1 M Coupé accelereaza în 4,9 secunde de la 0 la 100 km/h si atinge 200 km/h dupa 17,3 secunde. Si în ceea ce priveste eficienta, modelul atinge niveluri remarcabile pentru categoria sa de performanta. Consumul mediu de combustibil în ciclul EU este de 9,6 litri per 100 kilometri, în timp ce emisiile CO2 au un nivel de 224 grame per kilometru.Sportivitatea remarcabila de care dispune BMW Seria 1 M Coupé este evidentiata la exterior de aspectul atletic pe care îl propune designul caroseriei. La interior, materialele de înalta calitate si cockpitul, specific unui model M, creeaza ambianta unei masini sport premium. Este un automobil cu patru locuri care reproduce filozofia M si la interior: capabil sa faca fata provocarilor pe circuit si suficient de versatil pentru utilizarea confortabila în traficul cotidian. De asemenea, preferintele individuale în materie de confort, siguranta si infotainment pot fi îndeplinite printr-o selectie extinsa de echipamente care sunt disponibile si pentru BMW Seria 1 Coupé, inclusiv programul BMW ConnectedDrive.Design: proportii clasice pentru coupé, forme atletice în stilul M.Proportiile dinamice BMW Seria 1 Coupé ofera baza perfecta pentru designul fascinant al BMW Seria 1 M Coupe. Cu o lungime de 4.380 milimetri si o înaltime de 1.420 milimetri, BMW Seria 1 M Coupé este si cel mai scurt, dar si cel mai scund model din gama BMW M GmbH. Un ecartament de 1.803 milimetri, mai lat cu 55 milimetri decât BMW 135i Coupé atât la puntea fata, cât si cea spate, este expresia performantelor dinamice crescute ale acestui model.Designul partii frontale reflecta, într-o maniera impresionanta, posibilitatea unor performante remarcabile de care este capabil BMW Seria 1 M Coupé. Eleronul fata, cu o forma ce denota putere, formeaza o suprafata omogena, dominata în sectiunea inferioara de trei guri de admisie a aerului, de dimensiuni generoase. În dorinta unei optimizari a proprietatilor aerodinamice, asa-numitele perdele de aer sunt utilizate în premiera la un model de serie. Aerul admis este directionat spre doua galerii prin intermediul fantelor din sectiunea externa a eleronului fata. Aceste deschideri sunt concepute astfel încât aerul sa curga prin interiorul eleronului fata printr-o galerie închisa si este evacuat printr-o mica fanta la viteza mare, traversând flancurile exterioare ale rotilor. Curentul de aer evacuat acopera lateralul pneurilor fata precum o perdea, reducând astfel turbulentele din jurul pasajelor rotilor, si optimizând suplimentar aerodinamica automobilului.BMW Seria 1 M Coupé este echipat standard cu faruri cu xenon. Grupurile luminoase duble si rotunde, caracteristice marcii, sunt retezate în partea superioara de semnalizatoare echipate cu LED-uri. Acesta este motivul care creeaza aspectul specific concentrat al modelului BMW Seria 1 M Coupé.Linia umerilor si volumele suprafetelor laterale simbolizeaza spiritul atletic controlat cu precizie dinspre lateral. Pasajele rotilor sunt extrem de proeminente atât în fata, cât si în spate.O alta particularitate specifica este reprezentata de elementele cromate care înglobeaza sigla M, amplasate pe pasajul rotilor fata. Acestea integreaza semnalizatoarele laterale si formeaza si punctul de pornire al liniei superioare de profil care ajunge pâna în spate, trecând prin mânerele usilor. În plus, o muchie verticala de contur porneste de la respectivul element si ajunge pâna la pragurile laterale. Reglajul de finete din tunelul aerodinamic a avut efect si asupra designului oglinzilor retrovizoare, cu o forma care aminteste de cele folosite pentru BMW M3.Pasajele rotilor, puternic conturate, accentueaza latimea noului model. Liniile aranjate orizontal întaresc aceasta impresie. O usoara ridicatura a spoilerului spate, aflat pe capota portbagajului, genereaza un plus de forta de apasare pe puntea spate la viteze ridicate. Eleronul spate are deschideri laterale ca o imitatie a gurilor de admisie din partea din fata.Simetria vizuala caracteristica modelelor M este creata de tevile de esapament cromate duble, pozitionate spre exterior. Grupul de stopuri, de forma literei L, cu tehnologie LED si cu carcase de culoare rosie, creeaza o iluminare caracteristica BMW pe timp de noapte.Ca nuante coloristice pentru exterior, Alpine White nemetalizat, Sapphire Black metalizat si cea exclusiva Valencia Orange metalizat sunt disponibile pentru BMW Seria 1 M Coupé. În echipare standard, jantele M din aliaj, de 19 toli si cu design Y al spitelor, ofera un contact perfect cu drumul si o aparitie care inspira forta.Motor cu sase cilindri în linie cu M TwinPower Turbo si caracteristici de performanta legate de turatia motorului.Un motor cu sase cilindri dispusi în linie ofera modelului BMW Seria 1 M Coupé o sursa de putere remarcabila pentru furnizarea dinamicii superioare. Motorul de 3,0 litri combina caracteristicile de performanta M cu eficienta. Propulsorul a fost modificat în stilul M astfel încât sa fie capabil sa gestioneze cerintele cu care se confrunta atât în traficul cotidian, cât si pe circuit.Tehnologia M TwinPower Turbo, utilizata la BMW Seria 1 M Coupé, consta din doua turbocompresoare compacte, datorita momentului redus de inertie, sunt eficiente si la turatii scazute ale motorului, fiecare furnizând aer comprimat pentru trei cilindri. Acest rezultat înseamna un raspuns prompt înca de la start, eliminând obisnuitul „gol turbo”. Transmisia ofera un cuplu maxim de 450 Newton metri înca de la o turatie de 1.500 rpm. Acesta este disponibil pâna la 4.500 rpm si poate creste cu înca 50 Nm la acceleratie maxima prin intermediul unei functii overboost.Nivelul maxim de 500 Newton metri permite manevre de accelerare deosebit de dinamice, iar impulsul disponibil dupa schimbarea fiecarei trepte de viteza se traduce printr-o crestere a vitezei lineare specifica modelelor M. Motorul îsi atinge planul maxim de putere la 5.980 rpm. Prin aceasta curba de performanta în functie de turatie, motorul cu sase cilindri întruchipeaza proprietatile caracteristice gamei M pentru propulsoare de înalta performanta: BMW Seria 1 M Coupé sprinteaza în doar 4,9 secunde de la 0 la 100 km/h, cu viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.Sistemul de racire a motorului este conceput pentru a permite un echilibru între potentialul remarcabil de performanta si cerintele foarte mari cu privire la nevoia constata de putere maxima. Un radiator suplimentar si o galerie specifica de aer fac fata stresului termic ridicat care poate fi generat de pilotajul într-un stil foarte sportiv pe circuite.Eficienta extraordinara a motorului se datoreaza, în principal, injectiei directe care permite alimentarea de mare precizie cu combustibil prin intermediul piezoinjectoarelor, dispuse central între supape. În plus, masurile Efficient Dynamics, precum recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) si controlul inteligent al componentelor auxiliare electrice, asigura un consum mixt, în ciclul de testare EU, limitat la 9,6 litri per 100 kilometri si un nivel al emisiilor CO2 de 224 grame per kilometru.Transmisia puterii de propulsie este realizata, la BMW Seria 1 M Coupé, de o cutie de viteze manuala, cu sase trepte. Aceasta transmisie nou dezvoltata este operata prin utilizarea unui levier M de schimbare a vitezelor foarte scurt.Tehnologia sasiului: masa redusa, rigiditate ridicata.BMW Seria 1 M Coupé are un sasiu ale carui elemente au trecut prin procesul de dezvoltare BMW M GmbH, cu accentul pe performantele în competitii. Numeroase componente importante au fost concepute initial pentru BMW M3, iar acum se regasesc si la acest coupé compact de înalta performanta, într-o forma adaptata. În stabilirea reglajului automobilului, procedura care include si teste pe bucla Nordschleife de la Nürburgring, interactiunea dintre motor, sasiu si caroserie a fost optimizata, luându-se în calcul si masa redusa a automobilului – 1.495 kilograme.La modelul BMW Seria 1 M Coupé, atât suspensia fata, cu dublu pivot, cât si de la puntea spate – multibrat cu cinci legaturi – sunt realizate în mare parte din aluminiu. Stabilizatoarele tubulare, conexiunile axurilor realizate din aluminiu si amortizoarele din aluminiu completeaza conceptul de constructie ultra-usoara care este aplicat la partea de suspensie.Dotare standard: diferential blocabil M variabil, frâne ceramice, DSC cu mod M Dynamic, Servotronic.BMW Seria 1 M Coupé este echipat standard cu diferential blocabil M variabil. Atunci când este nevoie, acesta genereaza un cuplu de blocare si poate fi variabil 100%, ceea ce ofera o tractiune optima pe absolut orice suprafata de drum. Diferentialul blocabil M variabil reactioneaza la diferentele de rotatie între roata dreapta si cea stânga de pe puntea spate, redirectionând transmisia cuplului într-o fractiune de secunda. Acolo unde exista diferente semnificative ale coeficientului de frecare între roata stânga spate si cea dreapta spate, spre exemplu, se asigura tractiune optima si o putere maxima de propulsie. Modul de functionare a diferentialului blocabil M amplifica dinamismul tractiunii spate atât pe suprafetele alunecoase, cât si în momentul accelerarii la iesirea din viraje.Sistemul superperformant de frânare, specific M, de la BMW Seria 1 M Coupé ofera o stabilitate impresionanta chiar si în cele mai dificile conditii, dar este si deosebit de usor. Principiul de design al sistemului este derivat din motorsport si garanteaza datele excelente privind frânarea cu o reducere semnificativa a sensibilitatii la caldura. Discurile din fonta – ventilate si perforate – cu diametrul de 360 milimetri la trenul fata si 350 milimetri la cel spate.La BMW Seria 1 M Coupé, transmisia puterii catre puntea spate ofera si baza pentru o directie cu un raspuns impecabil, specific pentru BMW M . Directia este echipata cu sistem hidraulic de servodirectie Servotronic, care regleaza efectul de asistare în raport cu viteza.Sistemul de control dinamic al stabilitatii DSC (Dynamic Stability Control) de la BMW Seria 1 M Coupé include facilitati precum Antilock Brake System (ABS), functie de control împotriva patinarii (ASC), asistare a frânarii Dynamic Brake Control (DBC), Cornering Brake Control (CBC / control al frânarii în viraje), functie de corectare a raspunsului de frânare în contextul unei solicitari sustinute (anti-fading function)si functie de uscare a frânelor. Când suprafata drumului este uda sau alunecoasa, sistemul de control al stabilitatii intervine imediat, dar discret pentru a preveni supravirarea.Ca o alternativa la modul normal de operare, conducatorul poate activa modul M Dynamic (MDM) prin intermediul unui comutator de pe panoul de instrumente, sporind astfel pragul de interventie a sistemului de control al stabilitatii. Acesta faciliteaza condusul pe zapada sau pe nisip printr-o patinare controlata. De asemenea, MDM permite si un efect de supravirare, dinamica si gestionata cu precizie.Exclusiv si caracteristic M: ambianta de masina sport la interior.Prin intermediul designului interior, sentimentul M inconfundabil este transmis înca dinainte de pornirea motorului. Cockpitul M caracteristic si conceptul de culori si materiale specifice pentru model creeaza un stil care reproduce perfect ambianta unui automobil sport. Aflate în echiparea standard, scaunele sport tapitate cu piele Boston ofera atât conducatorului, cât si pasagerului un suport lateral excelent la abordarea virajelor într-un stil dinamic. Designul, creat exclusiv pentru BMW Seria 1 M Coupé, include cusaturi contrastante în nuanta portocaliu pe suprafata neagra a scaunelor si a spatarelor, precum si logo-ul M brodat pe tetierele scaunelor fata.Este caracteristic pentru masinile sport ca nuantele închise sa domine interiorul automobilului, ceea ce sporeste concentrarea conducatorului asupra circuitului. La BMW Seria 1 M Coupé, acest efect este creat de tapiteria BMW Individual a acoperisului, de culoarea antracitului, dar si de designul exclusiv al benzilor aplicate la interior, pe panourilor usilor si pe panoul de bord, cu piele Alcantara în nuanta închisa. Aceste elemente de design beneficiaza si de cusaturi contrastante de culoare portocaliu, asa cum gasim la husa schimbatorului de viteze sau a frânei de mâna. Interiorul este completat de suportul pentru picior M, la conducator, si de pragurile de intrare M.Designul special pentru model caracteristic cockpitului M contribuie, la BMW Seria 1 M Coupé, si la controlul optim al automobilului. În panoul de instrumente, cadranele gri pentru turometru si vitezometru, care poate ajunge pâna la 300 km/h, cu indicatoare rosii sunt combinate cu lumina alba a afisajului.Volanul M îmbracat în piele, o alta dotare standard, are butoane multifunctionale pentru operarea sistemului audio si a celui de telefonie. În plus, butonul caracteristic M de pe bratul drept al volanului permite conducatorului sa schimbe într-o fractiune de secunda la un reglaj al automobilului orientat spre un stil sportiv. Aceasta configuratie activeaza o curba caracteristica mult mai sportiva în gestiunea motorului si este modificat raspunsul acceleratiei.Gama extinsa de echipamente standard, optiuni de înalta calitate si particularitati inovatoare BMW ConnectedDrive.BMW Seria 1 M Coupé dispune si de o gama larga de dotari standard care subliniaza caracterul premium. Modelul cu doua usi îsi arata caracterul practic prin cele patru locuri, nivelul de confort orientat spre parcurgerea unor distante lungi si compartimentul de bagaje cu o capacitate de 370 litri. Nevoia unui plus de confort poate fi asigurata cu o gama de optiuni inovatoare, care în mare parte este unica în segment.Pe lânga aer conditionat si tempomat, sistemul audio BMW Radio Business, cu player CD care citeste si format MP3, si cele sase boxe vin în echiparea standard. Lista de optionale include aerul conditionat automat bizonal, sistem de acces confort, senzor de lumina si ploaie, oglinzi retrovizoare exterioare si interioare cu efect anti-orbire, sistem de sonorizare Harman Kardon Surround si sistem de navigatie Professional cu stocare pe hard disc. În combinatie cu sistemul de navigatie, BMW Seria 1 M Coupé este echipat cu sistem de operare iDrive, care permite controlul functiilor de infotainment, navigatie si comunicare prin utilizarea controlerului si a unui display de înalta rezolutie cu diagonala de 8,8 toli (22,4 cm).Gama de sisteme BMW ConnectedDrive include sistemele de asistare a conducatorului Adaptive Headlight (faruri adaptive cu reglarea fascicolului de lumina în functie de viteza si rotirea volanului) si High Beam Assistant (pornirea/oprirea automata a fazei lungi). Pe lânga utilizarea nelimitata a internetului, BMW ConnectedDrive ofera si acces la serviciile bazate pe internet pentru a optimiza functiile de navigatie si entertainment.Tehnologiile inovatoare de integrare a telefoanelor mobile si a playerelor muzicale sunt disponibile la BMW Seria 1 M Coupé în combinatie cu sistemul de navigatie Professional, care include pre-echipare pentru telefoane mobile. Gratie noii tehnologii de interfata, cea mai nou generatie de terminale Apple iPhone si Apple iPod poate fi controlata prin intermediul meniului iDrive. Ca o ultima aparitie pe lista functiilor de birou, de asemenea dezvoltata în cadrul programului BMW ConnectedDrive, posesorii unui smartphone BlackBerry al producatorului de telefoane mobile RIM (Research In Motion) pot sa-si afiseze mesajele e-mail pe monitorul automobilului BMW Seria 1 M Coupé prin interfata bluetooth.