BMW ORACLE Racing a castigat a 33 editie a Cupei America
BMW ORACLE Racing a castigat a 33 editie a Cupei America
Echipajul BMW ORACLE Racing a câstigat a 33-a editie a Cupei America, detronând detinatoarea trofeului, echipa elvetiana Alinghi. Spectaculosul trimaran USA 17 a p, cu o vela futurista în înaltime de 68 metri, a învins catamaranul Alinghi 5 în competitia desfasurata în apele portului Valencia, succesul final fiind obtinut dupa numai doua zile de întreceri. Concursul derulat dupa regula „cel mai bun din trei manse” s-a terminat 2-0 în favoarea echipajului din SUA, patronat de Larry Ellison. Seria „Deed of Gift” a opus detinatorul trofeului si pretendentul în duel direct.
„Felicitari lui Larry Ellison si întregului sau echipaj!”, a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului Director BMW AG si responsabil pentru vânzari si marketing. „Obiectivul pentru care am lucrat cu totii de-a lungul ultimilor doi ani si jumatate a fost acum îndeplinit. Aceasta a fost o performanta fantastica a întregii echipe. Ca partener tehnologic, am avut o contributie de succes la câstigarea acestui prestigios trofeu sportiv. Am plasat BMW ca partener competent în lumea yachtingului si am pus bazele unui transfer de tehnologie în Cupa America. În ceea ce priveste constructia, inginerii BMW au stabilit noi standarde din punct de vedere al utilizarii inteligente a materialelor ultra-usoare. În rândul grupului-tinta relevant, aceasta face ca BMW sa fie o marca de cel mai înalt profil în lumea yachtingului competitional.”
Cu o istorie de 159 de ani, Cupa America este cea mai veche competitie sportiva din lume si reuneste cei mai buni navigatori profesionisti, designeri de yachturi si constructori de barci ai generatiei lor în cautarea perfectiunii. Pentru a 33-a editie a Cupei America, designerii si inginerii BMW ORACLE Racing au primit una din cele mai exigente provocari din îndelungata istorie a competitiei. Regulamentul de design a fost mult mai permisiv, iar expertii dintr-o mare varietate de domenii de specialitate, cum ar fi cercetarea materialelor, inginerie aerospatiala, materiale compozite, electronica, analiza datelor si numeroase ramuri ale ingineriei, au jucat un rol important în designul si constructia yachtului revolutionar.
De exemplu, inginerii BMW au contribuit prin cunostintele lor si prin experienta EfficientDynamics în domeniul designului inteligent al constructiei ultra-usoare. Obiectivul a fost construirea unui yacht pe cât se poate de usor si de rigid torsional, dar care sa faca fata unei curse deosebit de riguroase. În cursele de veliere multicarena, este deosebit de important ca masa sa fie pastrata la un nivel cât mai redus, pentru ca yachtul cel mai rapid are un avantaj major, mai ales daca îsi poate ridica un flotor din apa. Transferul de cunostinte de la inginerii BMW nu a fost într-un singur sens; experienta deosebita câstigata de-a lungul acestui proiect se va regasi în activitatea Centrului BMW de Cercetare siInovatie (FIZ). În calitate de partener tehnologic, BMW s-a implicat în Cupa America înca din 2002.
Implicarea viitoare a BMW în Cupa America va depinde de dezvoltarea si de organizarea pe care le va cunoaste competitia. Asa cum a explicat însusi Ian Robertson: „În saptamânile ce vor urma vom lua o decizie cu privire la implicarea noastra viitoare în Cupa America. Ceea ce este o certitudine este faptul ca BMW va continua sa fie prezent în mod activ în cursele de yachturi. Vom continua sa jucam un rol important în cresterea viitoare a interesului general cu privire la navigatie si vom continua sa utilizam proiecte precum BMW Sailing Cup si evenimente regionale de pe diferite piete ca platforma pentru relatiile cu clientii si pentru consolidarea viitoare a valorilor marcii BMW”.