BMW Motorsport revine in cursele de anduranta
BMW Motorsport revine in cursele de anduranta
Pentru sezonul 2010, BMW Motorsport a ales sa participe la un program variat, cu accent pe întrecerile destinate automobilelor de productie în care compania are o traditie îndelungata, plina de succese. Înscrierea noului BMW M3 GT2 largeste orizonturile campaniei BMW Motorsport. Dupa un debut de sezon încununat de succes în American Le Mans Series (ALMS), BMW va înscrie modelul GT sport ce dezvolta 500 CP si în sezonul 2010 care programeaza curse pe circuite din Europa.
Punctul de maxim interes al acestei stagiuni vor fi cursele clasice de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) si Le Mans (Franta), în timp ce BMW va participa si la etapele din European Le Mans Series (LMS) si la anumite runde ce fac parte din calendarul Campionatului de Anduranta VLN la Nürburgring. De asemenea, anul acesta va consemna aparitia versiunii de curse a celei de-a patra generatii BMW M3, care va participa în ALMS, în timp ce BMW Team RBM va lua startul în World Touring Car Championship (WTCC) cu modelul BMW 320si. Promovarea si dezvoltarea tinerelor talente va continua prin intermediul campionatelor Formula BMW Europe si Formula BMW Pacific, în timp ce programul de curse destinat clientilor BMW – unul care se bucura de un real succes – va completa oferta BMW Motorsport pentru 2010.
Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a declarat: „Suntem foarte încântati ca avem posibilitatea de a oferi fanilor BMW de pe întreg mapamondul o gama larga si variata de proiecte de-a lungul acestui sezon. Accentul programului nostru îl punem pe competitiile bazate pe automobilele de productie. Înca o data vom participa în WTCC cu modelul BMW 320si si, dupa un debut promitator în ALMS 2009, BMW M3 GT2 va lua startul în acest an la campania din Europa. Cursele clasice pe distante lungi de la Nürburgring si Le Mans reprezinta o provocare cu totul speciala. De-a lungul timpului am avut numeroase succese în aceste întreceri si înca o data dorim sa ne luptam pentru victorie în acest an”.
În timp ce programul din ALMS al modelului BMW M3 GT2 va fi derulat în continuare de BMW Rahal Letterman Racing Team, BMW a decis ca responsabilitatea pentru cursele de 24 de ore, cele din Le Mans Series si din VLN sa fie delegata partenerului traditional pentru dezvoltare si testare, Schnitzer Motorsport. Echipa, condusa de Charly Lamm (Germania), are o traditie îndelungata si plina de succese în competitiile destinate modelelor GT si este dornica sa revina în cursele de masini sport dupa opt ani în întrecerile de turisme.
„În 2010, vom participa la curse care se desfasoara pe circuite cu o istorie bogata”, a spus Lamm. „De-a lungul timpului am reusit sa terminam învingatori de mai multe ori în cursele de 24 de ore de la Nürburgring, în timp ce Le Mans ne-a oferit putine oportunitati de a ne arata culorile. Totusi, victoria în clasamentul general din 1999, cu prototipul BMW V12 LMR, marcheaza cel mai important succes al echipei noastre pâna în prezent. Intentionam sa continuam aceasta serie de reusite si în 2010.”
Cursele de anduranta reprezinta un teritoriu familiar pentru BMW, cu multe performante importante, în care cel mai mare succes în aceasta categorie a fost reusit în 1999, când echipa BMW Motorsport a obtinut victoria în clasamentul general al clasicei curse de 24 de ore de la Le Mans. Marca a fost reprezentata în categoria prototipuri de BMW V12 LMR, pilotat catre reusita istorica de Pierluigi Martini (Italia), Yannick Dalmas (Franta) si Joachim Winkelhock (Germania). La editia din acest an, BMW va participa cu modelul M3 GT2, care va lua startul într-o categorie extrem de echilibrata, LM GT2.
În timpul cursei de la Le Mans, BMW va scoate în evidenta un proiect foarte special pentru marca bavareza, prin continuarea traditiei BMW Art Car. Designul unuia dintre modelele BMW M3 GT2 ale echipei BMW Motorsport va fi realizat de catre artistul american Jeff Koons. Despre „Circuit de la Sarthe” se poate spune ca este locul de nastere al Colectiei BMW Art Car, multe dintre cele 16 lucrari de arta realizate pâna în prezent dovedindu-si potentialul în întrecerea ce dureaza 24 de ore. În 1979, modelul BMW M1 al carui design a purtat semnatura lui Andy Warhol (SUA) a încheiat pe locul al saselea în clasamentul general al cursei-maraton.
BMW este de departe cel mai de succes constructor în cursele desfasurate pe celebra Nordschleife de la Nürburgring, unde compania a gustat din sampania învingatorului în nu mai putin de 18 ocazii cu începere din 1970. La ultima sa aparitie în „Infernul Verde” în 2004 si 2005, BMW a reusit doua victorii consecutive cu BMW M3 GTR – pe atunci o realizare unica în rândul constructorilor. În American Le Mans Series, BMW a intrat în cartea recordurilor în 2001, când BMW M3 GTR a iesit campion în toate clasamentele: Jörg Müller (Germania) a câstigat titlul în ierarhia pilotilor GT, BMW Motorsport a triumfat în competitia echipelor, iar BMW a fost laureata constructorilor în cea mai importanta piata straina pentru companie.
Pentru a se putea pregati cât mai bine pentru cursele clasice din 2010, BMW va lua startul în Le Mans Series si în câteva etape din Campionatul de Anduranta VLN. În LMS, echipa este înscrisa sub titulatura BMW Team Schnitzer. Cinci etape – la Le Castellet (Franta), Spa-Francorchamps (Belgia), Portimão (Portugalia), Budapest (Ungaria) si Silverstone (Marea Britanie) – alcatuiesc acest program. Etapele VLN de la Nürburgring constituie pregatirea perfecta pentru prima cursa de 24 de ore a sezonului, care are loc în perioada 15-16 mai, pe acelasi circuit Nordschleife.
Între 2005 si 2009, Schnitzer Motorsport a concurat în Campionatul Mondial rezervat turismelor – World Touring Car Championship (WTCC) -, în care a obtinut 25 de victorii. „WTCC este o competitie cu manse tip sprint, care necesita un anume stil de munca”, spune Lamm. „Totusi, suntem suficient de experimentati pentru a fi capabili sa ne adaptam rapid la ritmul curselor destinate modelelor GT. De aceea, fiecare membru al echipei este extrem de motivat.”
Formula de piloti folosita de BMW Motorsport ofera un echilibru între viteza si experienta. Aceasta este combinatia care determina competitivitatea unui pilot în cursele de anduranta. Echipa este condusa de Jörg Müller si Dirk Werner (Germania). Acesti doi piloti oficiali BMW se vor afla în cockpitul BMW M3 GT2 în Le Mans Series, dar vor participa si la întrecerile clasice de 24 de ore.
Prin victoria sa în clasamentul general al sezonului 2001 din American Le Mans Series, Müller reprezinta un reper pentru lumea curselor GT. În plus, veteranul german are o experienta bogata la Le Mans si a obtinut victoria în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps. În 2004, el a fost unul dintre membrii echipajului cu care BMW Motorsport a câstigat întrecerea de pe Nordschleife. Werner este un nou venit în formula de piloti oficiali BMW – dar nu este un necunoscut în lumea curselor de anduranta. El a înregistrat doua victorii în American Grand-Am Series si a participat cu succes în numeroase curse de 24 de ore.
De-a lungul carierelor lor, ceilalti sase coechipieri au mai multe victorii si titluri în palmares. Dirk Müller (Germania) este un specialist recunoscut al categoriei GT. În 2000 el a cucerit titlul în ALMS si a fost campion în sezonul 2007 din campionatul FIA GT. A fost învingator, împreuna cu Jörg Müller si Hans-Joachim Stuck (Germania), la Nürburgring în 2004. Anul acesta, Dirk Müller participa la cel de-al doilea sezon în American Le Mans Series alaturi de BMW Rahal Letterman Racing Team. De aceasta data coechipierii sai sunt Joey Hand (SUA), Bill Auberlen (SUA) si Tommy Milner (SUA).
Andy Priaulx (Marea Britanie), triplul campion mondial în întrecerea turismelor care a facut parte si din echipa cu care BMW a câstigat la Nürburgring în 2005, si Augusto Farfus (Brazilia) sunt alti doi piloti ce participa în doua categorii diferite în cursul acestei stagiuni. Cei doi sunt pilotii cu care BMW Team RBM abordeaza etapele din WTCC.
Cu patru victorii în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, Pedro Lamy (Portugalia) este unul dintre cei mai de succes piloti pe circuitul german si are o bogata experienta la categoria GT într-o multitudine de competitii la care a participat cu începere din 1997. Uwe Alzen (Germania) se poate lauda cu o experienta vasta, numarându-se atât printre învingatorii de pe Nordschleife, cât si cei de la Spa-Francorchamps. Formula de piloti este completata de Dirk Adorf (Germania), un expert al circuitului de la Nürburgring, care a câstigat Campionatul de Anduranta VLN de trei ori, iar în 2009 a stabilit un nou record pe turul de circuit din regiunea Eifel.
În disputa lor pentru puncte si victorii, cei opt piloti au posibilitatea de a se baza pe un aliat deosebit de puternic: cea mai noua versiune de competitie a modelului BMW M3. Acest automobil sport deosebit de performant, construit de BMW M GmbH, are la baza versiunea de serie BMW Seria 3 Coupe si este propulsat de un motor V8 ce dezvolta 420 CP în varianta de productie. Pentru curse, performantele sportive si inovatiile tehnice ale modelului de serie BMW M3 au fost sporite, astfel ca BMW M3 GT2 are o putere maxima de aproximativ 500 CP, furnizata de un pachet general ce se anunta promitator.