BMW M3 GT2 pregatit pentru provocarea Le Mans

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW M3 GT2 pregatit pentru provocarea Le Mans

BMW M3 GT2 pregatit pentru provocarea Le Mans
München, 4 iunie 2010. Dupa victoria reusita în luna mai pe circuitul de la Nürburgring (Germania), varianta Nordschleife, echipa BMW Motorsport se pregateste pentru al doilea eveniment important al sezonului, programat pentru 12-13 iunie 2010: cursa de 24 de ore de la Le Mans. BMW se va alinia la startul acestei clasice întreceri de anduranta, gazduita de „Circuit de la Sarthe”, cu doua modele de competitie BMW M3 GT2 care au fost adaptate special pentru a se încadra în regulamentele stabilite de organizatorul competitiei, Automobile Club de l’Ouest (ACO), pentru clasa GT2. Una dintre aceste masini este cea de-a 17-a editie a proiectului BMW Art Car, al carei design a fost realizat de Jeff Koons (SUA) si a fost dezvaluita la Paris, Franta, la data de 1 iunie 2010.
Aflat deja la cea de-a patra generatie, modelul BMW M3, automobil sport de înalta performanta ce a fost dezvoltat de BMW M GmbH pe baza variantei BMW Seria 3 Coupé, demonstreaza o sportivitate impresionanta – indiferent ca este vorba de BMW M3 Coupé în traficul cotidian, de BMW M3 GTS destinat competitiilor Club Sport sau de BMW M3 GT2 care ia startul în curse de anduranta sau clasice GT.
Director BMW Motorsport, Mario Theissen declara: „Versiunea de serie a modelului BMW M3 are o sportivitate înnascuta. Din acest motiv, a fost o continuare fireasca pentru noi sa dezvoltam o varianta destinata curselor pentru acest automobil. Faptul ca versiunea de serie a modelului BMW M3 este propulsata de un puternic motor V8 ne-a oferit baza ideala pentru dezvoltarea modelului GT”. Când a demarat pregatirea versiunii BMW M3 GT2 la mijlocul anului 2007, inginerii de la BMW Motorsport s-au confruntat cu obiectivul ambitios de a transforma o masina conceputa a fi sportiva într-una si mai performanta.
Motorul cu opt cilindri al versiunii de serie, cu o capacitate de 4,0 litri, producea deja o putere de 420 CP. Propulsorul BMW P65, care a fost derivat din acest motor si se afla în echiparea modelului BMW M3 GT2, a fost îmbunatatit suplimentar în limitele regulamentului GT2. Cele opt supape individuale de acceleratie îsi primesc aerul de admisie prin intermediul unui sistem realizat din fibra de carbon cu cilindrii optimizati pentru sarcini mai mari. Mecanica a fost si ea ajustata pentru a face fata solicitarilor extreme din cursele GT si de anduranta: în consecinta, BMW P65 are arbore-cotit din otel, mansete forjate ale pistoanelor, biele superperformante din otel si un sistem de lubrifiere cu carter uscat. Toate acestea au permis urcarea puterii motorului la 500 CP.
Datorita acestor modificari, BMW M3 GT2 are posibilitatea de a sprinta de la 0 la 100 km/h în 3,42 secunde. Motorul are o capacitate de 500 centimetri cubi per cilindru si raport alezaj-cursa de 72,5 milimetri / 92 milimetri. Carterul este realizat cu o sectiune inferioara asemanatoare unui soclu si este construit dintr-un aliaj special de aluminiu. Dimensiunile motorului, capacitatea, numarul componentelor si masa extrem de redusa îl fac sa fie propulsorul ideal pentru a fi folosit în competitii.
Sistemele inteligente de control sunt prezente si la BMW M3 GT2. Prin intermediul a doua sisteme bus, unitatea de control POWER400 actioneaza toate accesoriile cu care este echipat automobilul, precum faruri, stergatoare etc. Releele si sigurantele clasice sunt astfel eliminate, ceea ce asigura o scadere considerabila a masei, o fiabilitate îmbunatatita si o aplicare mai usoara. Functiile motorului BMW P65 sunt gestionate de o unitate electronica de control ECU408, dezvoltata intern de BMW Motorsport. Acest dispozitiv utilizeaza doua microprocesoare superperformante pentru a controla, printre altele, injectia si aprinderea individuala a cilindrilor, precum si sistemul de înregistrare a datelor motorului.
ECU408 monitorizeaza functia „Quick Shift” a cutiei de viteze secventiale cu sase trepte cu care este echipat BMW M3 GT2, ceea ce opreste aprinderea la schimbarea vitezelor, astfel ca se permite o modificare mai rapida a rapoartelor. Aceasta transmisie compacta este pozitionata pe puntea spate pentru a permite o distributie optima a maselor. Inginerii nu numai ca au modificat trenul de transmisie pentru utilizare în curse, ci si sasiul. Puntea fata si cea spate ale modelului BMW M3 GT2 dispun de un unghi de fuga marit al rotilor, ecartament extins si ambutisare mai mare a rotilor decât la versiunea de serie. Amortizoarele pot fi ajustate în cinci moduri, iar barele tubulare de stabilizare pot fi utilizate pentru reglarea masinii în functie de circuit.
Optimizarea masei joaca un rol important pentru dezvoltarea unei masini de curse. Folosirea unei solutii avangardiste, precum materialul plastic întarit cu fibra de carbon (CFRP), a avut un rol crucial în atingerea unei mase de 1.245 kilograme (în conformitate cu regulamentul ACO). La fel ca în cazul acoperisului, fibra de carbon este prezenta la alte elemente ale modelului BMW M3 GT2: scuturile fata si spate, capota compartimentului motor, cea a portbagajului, panourile oscilante, usile, aripa fata si pasajele evazate ale rotilor spate.
Aerodinamica modelului BMW M3 GT2 a fost rafinata prin utilizarea dinamicii fluidelor (CFD). A fost posibila si optimizarea geometriei  si determinarea celor mai eficiente locuri pentru punctele de prindere ale puntilor. În acelasi timp programele elaborate de calcul au facut posibila simularea distorsiunii sasiului sub tensiuni extreme. Prin utilizarea investigatiilor extinse în tunelul aerodinamic, inginerii au fost capabili sa verifice rezultatele calculelor de rezistenta aerodinamica înainte de a porni productia anumitor componente.
Confortul pilotilor este asigurat prin existenta sistemului de aer conditionat. Regulamentul Cursei de 24 de ore de la Le Mans prevede ca temperatura în cockpit sa nu depaseasca 32 de grade Celsius. Dupa efectuarea unui pit stop, acest nivel trebuie sa fie atins din nou în interval de numai opt minute. Pentru ca racirea sa se realizeze cât mai eficient posibil, habitaclul a fost limitat prin inserarea unui ecran de plastic în spatele scaunului pilotului. Aceste contribuie la minimizarea încalzirii în habitaclu.
Un aspect crucial în dezvoltarea modelului a fost siguranta pilotilor. O celula de siguranta, realizata din tuburi de otel deosebit de rigide, este utilizata la BMW M3 GT2. Aceasta este sudata într-o constructie unitara de caroseria de otel si protejeaza pilotul în cazul unei coliziuni. Dezvoltarea si designul celulei de siguranta, care a fost produsa de specialisti la uzina BMW din Regensburg, s-a facut prin utilizarea designului CAD si a simularilor asistate de calculator. BMW Motorsport este institut CAD certificat de FIA pentru celule de siguranta.
Pe circuit, pilotii vor fi fixati într-un nou scaun de securitate, dezvoltat de BMW Motorsport, care utilizeaza centuri de siguranta cu sase punte de prindere. În cazul unui accident, ansamblul format din scaun si pilot poate fi ridicat prin acoperis. În plus, pilotii sunt protejati de sistemul HANS (Head-and-Neck Support / sustinere pentru cap si gât), de spuma ce absoarbe energia dispusa în sectiunile tubulare si de captuseala anti-impact montata în usi.
În timp ce frânele compozite superperformante asigura o decelerare excelenta pentru BMW M3 Coupé, sistemul din echiparea modelului de curse BMW M3 GT2 are design cu etriere fixe. Acestea, realizate din aluminiu, au sase pistoane la rotile fata si patru la cele spate. Discurile de frâna – din fonta cenusie si ventilate interior – de la BMW M3 GT2 au un diametru de 378 mm la puntea fata si 355 mm la cea spate.
Ca partener de dezvoltare al BMW Motorsport, Dunlop echipeaza modelul BMW M3 GT2 cu pneuri de competitie ce se dovedesc a fi superperformante, care transfera în cel mai optim mod accelerarea si frânarea catre asfaltul circuitului si sunt capabile sa reziste la forte laterale extrem de mari. Producatorul de pneuri a fost implicat înca de la început în dezvoltarea modelului GT. BMW M3 GT2 ruleaza pe circuit cu jante de aluminiu, de 18 toli.
Programul cursei de 24 de ore de la Le Mans.
9 iunie 2010       17.00-21.00        Antrenamente libere9 iunie 2010       23.00-1.00         Calificari, sesiunea 110 iunie 2010     20.00-22.00        Calificari, sesiunea 210 iunie 2010     23.00-1.00          Calificari, sesiunea 312 iunie 2010     10.00-10.45        Warm-up12 iunie 2010     16.00                 Start13 iunie 2010     16.00                 Sosire

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *