Avanpremiera Marelui Premiu al Principatului Monaco – Monte Carlo 23 – 26 mai 2013

Avanpremiera Marelui Premiu al Principatului Monaco – Monte Carlo 23 – 26 mai 2013PNEURILE P ZERO GALBEN SOFT SI P ZERO ROSU SUPERSOFT NOMINALIZATE PENTRU CURSA DIN PRINCIPATLa fel cum a fost cazul si in ultimii doi ani, pneurile P Zero Galben soft si P Zero Rosu supersoft, cele mai moi compozitii din gama Pirelli, au fost nominalizate pentru Marele Premiu al Principatului Monaco. Circuitul stradal din Monaco este cel mai lent si virajat circuit din calendar, iar depasirile sunt extrem de greu de efectuat. Tocmai de aceea incalzirea rapida a pneurilor si aderenta mecanica sunt lucruri esentiale in aceasta cursa. Totusi, uzura si degradarea sunt cele mai mici ceea ce inseamna ca un maximum de doua opriri la boxe ar trebui sa fie strategia ideala. Spre deosebire de orice alta cursa, antrenamentele libere se desfasoara joi si nu vineri, ceea ce influenteaza gradul de aderenta din timpul fiecarei sesiuni mai ales ca circuitul se deschide si traficului public. In trecut a plouat la Monaco deci sunt sanse sa vedem in actiune si pneurile intermediare Cinturato Verde sau pe cele de ploaie Cinturato Albastru. CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „La Monaco ne asteptam in medie la doua opriri la boxe pentru ca, spre deosebire de Barcelona, la Monte Carlo uzura si degradarea pneurilor sunt minime. Totusi si aici strategia va juca un rol important asa cum am vazut si in trecut cand piloti cu strategii diferite s-au luptat pentru victorie pana la final. Cursa din Spania a fost castigata, in premiera, de un pilot care a plecat din linia a treia a grilei si va fi interesant de vazut daca istoria se poate repeta la Monaco tinand cont ca circuitul stradal este renumit pentru cat este de greu sa depasesti. Tocmai de aceea strategia este mai importanta decat pe oricare alt circuit deoarece fiecare echipa va incerca sa-si imbunatateasca astfel pozitia obtinuta in calificari.”CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:Jean Alesi: „Monaco este un circuit pe care-l iubesc. Cred ca am urcat pe podium de trei ori, am stabilit doua tururi rapide si la prima mea cursa aici am terminat pe doi, in spatele lui Ayrton Senna. Prima mea experienta la Monaco a fost cu pneuri Pirelli, in 1990 cand mergeam pentru Tyrell, si foloseam pneuri speciale pentru calificari. Sa pilotez cu astfel de pneuri aici a fost incredibil. Cand erai in turul de calificare publicul era in delir. Aici calificarile sunt foarte importante, dar am vazut in multe curse, de-a lungul timpului, ca o strategie buna te poate ajuta sa castigi pozitii in clasament. Deci, chiar daca nu ai parte de calificari perfecte mai ai oportunitatea sa schimbi situatia in cursa, un avantaj major creat de pneurile Pirelli in Formula 1. Uzura si degradarea sunt mici la Monte Carlo dar nu trebuie sa ignori aceste lucruri tinand cont ca aderenta se schimba mult pe parcursul unui weekend. Pneurile soft te ajuta sa mergi la maximum la Monte Carlo, ceea ce iti da o senzatie speciala.”MARELE PREMIU AL PRINCIPATULUI MONACO DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:• Pana acum in nicio cursa nu a iesit pe pista masina de siguranta. Pe circuitul ingust si virajat lucrurile au mari sanse sa se schimbe. Alaturi de cursele din Singapore, Coreea si Canada, aici la Monaco sansele ca masina de siguranta sa apara pe pista sunt de aproximativ 80%. O statistica de care ar trebui sa se tina cont atunci cand se face strategia. • Anul trecut pilotii din top 10 au avut o strategie cu o singura oprire la boxe undeva in turul 30. Toti, cu doua exceptii, au inceput cursa cu pneurile supersoft dupa care au trecut pe cele de compozitie soft.• Circuitul stradal din Monte Carlo este cel mai lent din calendar iar suprafata sa este cea mai putin abraziva.DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:• Monaco este un circuit care solicita foarte mult franele. Acestea transmit o caldura suplimentara pneurilor ceea ce inseamna un stres suplimentar pentru structura acestora. La intrarea in Sainte Devote, de exemplu, monopostul pierde 160 km/h in doar 100 metri. Pneurile sunt foarte solicitate si in zona piscinei unde se trece peste vibratoare la peste 200 km/h. Forta laterala atinge 3,65 g. • Un pilot face peste 130 de manevre din volan in fiecare tur din Marele Premiu al Principatului Monaco si schimba viteza in medie la fiecare 50 metri. Toate aceste actiuni afecteaza extrem de tare pneurile.• Acul de par Loews este cel mai lent viraj dn calendar, acesta fiind abordat cu doar 47 km/h. La aceasta viteza mica nu exista forta de apasare aerodinamica iar pneurile fata lucreaza cel mai mult la schimbarea de directie.