Avancronica Marelui Premiu al Statului Singapore de Formula 1

Avancronica Marelui Premiu al Statului Singapore de Formula 1 PIRELLI VREA SA STRALUCEASCA IN LUMINILE REFLECTOARELOR DIN SINGAPOREDupa doua circuite istorice si rapide situate pe batranul continent, Spa si Monza, Formula 1 se indreapta spre o cursa contrastanta: circuitul stradal ultra-modern de la Singapore, singurul Grand Prix din calendar care se desfasoara dupa lasarea serii. Pentru a face fata solicitarilor pistei care se caracterizeaza prin franari si acceleratii puternice, Pirelli a nominalizat pneurile supersoft P Zero Rosu – cele mai moi din gama – si pe cele medii, P Zero Alb.De asemenea, din cauza faptului ca aceasta cursa se desfasoara noaptea, mai sunt cativa factori care fac din circuitul Marina Bay – unul unic. In ceea ce priveste durata, acest Grand Prix este de obicei cel mai lung din an, adeseori ajungând la limita celor doua ore, ceea ce inseamna ca masinile duc cea mai mare cantitate de carburant din sezon. Este de asemenea, una dintre cele mai umede curse din an, si statistic vorbind exista mari sanse ca safety-car-ul sa intervina pe pista. Toate aceste elemente influenteaza degradarea pneurilor, precum si strategia din cursa.CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Pneurile pe care le aducem la Singapore anul acesta reprezinta o schimbare fata de anul trecut, cand am optat pentru cele soft si supersoft. Asta deoarece pneurile sunt acum in general mai moi pe intreaga paleta de compozitii, scopul fiind optimizarea performantelor si aderentei. Singapore este destul de denivelat – o trasatura tipica a circuitelor stradale – si exista multe elemente intalnite pe strada precum benzile de demarcatie vopsite cu alb si canale, care pot compromite aderenta si tractiunea. Se alearga pe timpul noptii, ceea ce aduce un set nou de paramertri cu care pneurile trebuie sa se confrunte, cum ar fi temperaturile ambientale care evolueaza negativ. De asemenea, masinile, transporta cea mai mare cantitate de combustibil din an, ceea ce afecteaza direct uzura pneurilor si degradarea. Este o cursa lunga, ceea ce da echipelor sansa de a veni cu diverse strategii pentru ceea ce reprezinta cu adevarat un eveniment spectaculos. Ne-am simtit intotdeauna extrem de bine primiti la Singapore, care reprezinta probabil cel mai spectaculos eveniment al anului in ceea ce priveste spectacolul pentru public. Scopul nostru este sa contribuim la acest spectacol oferind pneuri cu un comprimis exact intre performanta si degradare, cu scopul de a asigura o cursa stransa.”CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:Jean Alesi: „Nu am concurat niciodata la Singapore, dar am fost acolo acum doi ani pentru a urmari cursa. Pot doar aprecia privelistea uimitoare: ceea ce au realizat organizatorii iti taie respiratia. Si este fantastic de urmarit la TV, ca pur spectacol vizual. Din ceea ce imi pot imagina, este o cursa dificila pentru piloti si masini, dar nu mai putin si pentru pneuri: viteza medie nu este foarte ridicata si sunt multe zone de stop si start cu aderenta scazuta, conditii care in general nu sunt agresive pentru pneuri. Pentru piloti este o poveste diferita: temperaturile ridicate, umiditatea si lungimea cursei ii solicita fizic. Spa si Monza, unde tocmai am fost, sunt doua circuite foarte dure pentru pneuri. Acum avem de a face cu ceva complet diferit si cred ca va fi interesant de vazut ce strategii vor avea echipele la Singapore. Cu pneurile supersoft si medii, exista numeroase posibilitati pentru a incerca ceva diferit, iar asta este partea cu adevarat frumoasa a curselor moderne.”