Audi castiga Cursa de 24 de ore de la Le Mans

Audi castiga Cursa de 24 de ore de la Le Mans
Pentru a noua oara, Audi a câstigat legendara Cursa de 24 de ore de la Le Mans, egalizând pozitia Ferrari în cursa clasica de anduranta franceza. Cele patru prototipuri Peugeot 908 HDi au abandonat din cauza problemelor tehnice.
La cea de-a 78-a editie a cursei, eficienta si fiabilitatea au fost înca o data factorii decisivi, ambele fiind specifice brandului Audi ce si-a facut o reputatie în dezvoltarea masinilor ultra eficiente. Cele trei prototipuri Audi R15 TDI ale Audi Sport Team au mers fara nici cea mai mica problema tehnica pe întreaga distanta si au ocupat primele trei locuri în cea mai rapida cursa Le Mans din toate timpurile. Dupa 2000, 2002 si 2004, Audi a reusit înca un triumf 1-2-3 la Le Mans, pentru a patra oara.
„Toti la Audi pot fi mândri de aceasta reusita istorica. Fiabilitatea, eficienta si sustenabilitatea sunt domenii importante în productia de masini de astazi. Si acestea sunt exact zonele în care am demonstrat experienta noastra în acest week-end”, a comentat Rupert Standler, directorul Audi. „A fost una dintre cele mai antrenante curse din istoria Le Mans, o lupta pe viata si pe moarte. Aceasta victorie 1-2-3 este a patra pentru Audi la Le Mans si fara îndoiala, cea mai valoroasa victorie dupa una dintre cele mai dure batalii din istoria companiei. Multumesc întregii echipe. Toti au lucrat incredibil si fara greseala. Peugeot a fost un rival formidabil, ce ne-a motivat în acest demers. Respectam echipa franceza pentru acest lucru”.
Cel de-al noualea triumf – în total – al brandului la Le Mans a fost posibil gratie unei tehnologii pe care Audi Sport a dezvoltat-o pentru curse în ultimii trei ani, în strict secret: motorul V10 TDI al modelului Audi R15 TDI, cu o putere aproximativa de 440 kW are un sistem turbo cu geometrie variabila (VTG).
Sistemele turbo VTG se afla în echiparea standard a motoarelor Audi TDI în vehiculele de serie. Folosirea lor la Le Mans au ajutat inginerii Audi sa continue dezvoltarea tehnologiei pentru motoarele turbo mai mici, mai eficiente, ce vor fi folosite în viitor. „La Le Mans ne-am confruntat cu temperaturi de peste 100 grade, ce nu se întâlnesc la masinile de serie”, explica Dr. Wolfgang Ullrich, directorul Audi Motorsport. „Nu am folosit întregul potential al motorului V10 TDI în acest an pentru a ne pastra absolut în zona sigurantei. Din acest motiv stiam înca din start ca nu vom avea cea mai rapida masina – ci pe cea mai eficienta si mai fiabila. Obiectivele de dezvoltare a prototipului R15 a fost 20% mai multa eficienta. Am reusit acest lucru. Am lucrat foarte mult pentru a atinge acest scop în ultimele luni. Acesta este succesul nostru, si alaturi de o echipa la fel de performanta, am obtinut si mai mult succes.”
Victoriosul Audi R15 TDI cu pilotii Timo Bernhard (Germania), Romain Dumas (Franta) si Mike Rockenfeller (Germania) a parcurs un total de 397 de tururi în cele 24 de ore. Acoperind o distanta de 5,410 km, trio-ul a depasit recordul stabilit în 1971 de Dr. Helmut Marko and Gijs van Lennep în Porsche 917, considerat de neegalat din cauza ca circuitul de atunci nu avea sicane – înca o demonstratie a performantelor tehnologiei Audi TDI.
Locul doi a fost ocupat prototipul R15 TDI condus de Marcel Fässler, André Lotterer si Benoît Treluyer. Câstigatorii din 2008, Dindo Capello, Tom Kristensen si Allan McNish au ocupat în final un loc pe podium.