Audi A3 Cabriolet

img
Home / Stiri si noutati auto / Audi A3 Cabriolet
/
10 Views

Sportiv, elegant, emanând emotii intense – noul Audi A3 Cabriolet îsi face aparitia exact la timpul potrivit pentru noul sezon care debuteaza în primavara lui 2008. Modelul Audi A3 open-top reprezinta varianta premium a clasei compacte. Aceasta combina genele sportive ale lui A3 si acea calitate necompromisa care distinge orice model Audi. Exista patru tipuri de motorizari si o gama larga de optiuni în privinta dotarilor individuale. Vânzarile debuteaza în Germania la începutul lui februarie 2008. Modelele decapotabile Audi au în general plafonul realizat dintr-un material textil clasic, iar în cazul lui Audi A3 Cabriolet, aceasta caracteristica îi împrumuta o nota de eleganta armonioasa si o sportivitate specifica coupè-urilor. Plafonul textil se remarca prin greutatea sa scazuta si prin ajustajul excelent. Poate fi deschis hidraulic în doar noua secunde, iar atunci când este deschis ocupa foarte putin spatiu. Este disponibil în versiune semi-automata si complet automata, ultima fiind si izolata acustic. Structura caroseriei acestui model Audi decapotabil premium îmbina la nivel maxim puterea superioara, otelul modelat la cele mai înalte temperaturi si ranforsarile multiple, care confera rigiditate maxima si siguranta în caz de impact. La interior, calitatea ferma a finisajelor, cu care marca ne-a obisnuit, design-ul atragator si ergonomia exemplara creeaza o atmosfera de eleganta sportiva. Cei patru ocupanti beneficiaza de un spatiu amplu. Spatarul scaunelor spate poate fi pliat, marind astfel spatiul pentru depozitarea bagajelor de la 260 la 674 litri – indiferent daca plafonul este pliat sau nu! A3 Cabriolet este construit în patru versiuni de motorizare – doua pe benzina si doua TDI. Acestea combina forta ampla cu eficienta impresionanta, utilizând un turbocompresor împreuna cu injectia directa. Performantele sale se înscriu între 77 kW (105 CP) si 147 kW (200 CP). Ca si dotare optionala, cutia de viteze inovatoare S tronic cu doua ambreiaje se asigura ca puterea motorului sa fie transmisa catre roti. Suspensia dinamica a lui Audi împrumuta A3-ului o agilitate superioara. Este completata de o servodirectie electromecanica sensibila, care consuma foarte putina energie. Suspensia spate cu patru brate combina confortul excelent cu proprietatile de manevrabilitate sportiva. Pe lânga suspensia standard, exista si optiunea unei suspensii sport. Audi ofera pentru Audi A3 Cabriolet liniile de echipare Attraction si Ambition. În ambele cazuri specificatiile echiparilor sunt multiple, iar linia Ambition include jante de aluminiu de 17 inch, suspensie si scaune sport, printre alte optiuni. Pachetele exterioare S line sau S line sports sunt disponibile la quattro GmbH. Design-ul exterior Exista multe argumente în favoarea plafonului clasic din material textil, prezent la modelele decapotabile Audi. Unul dintre ele este evident chiar de la prima vedere: proportiile armonioase. Datorita design-ului compact de pliere a plafonului, designerii de la Audi au putut crea un automobil cu patru locuri cu linii atragatoare. Cu plafonul pliat, Audi A3 Cabriolet arata compact si usor; cu plafonul ridicat, radiaza eleganta unui coupè. Masurând 4.238 mm lungime, 1.765 mm latime si 1.424 mm înaltime, se înscrie printre modelele sportive compacte ale clasei sale. Prezenta puternica a lui A3 Cabriolet este tipica marcii Audi. Interdependenta suprafetelor sale confera caroseriei aspectul unei sculpturi, modelata de însusi impulsul progresist al liniilor sale. Linia orizontala dinamica de deasupra zonei pragurilor, precum si cea ascendenta superioara creeaza impresia unei caroserii mai alungite. Partea frontala a lui A3 Cabriolet este dominata de grila single-frame a radiatorului, iar farurile reprezinta si ele o alta zona care atrage privirile. Precizia design-ului lor confera expresie vizibila perfectionismului marcii cu cele patru inele. Acestea pot fi dotate optional cu faruri Xenon plus, cu functie de iluminare adaptiva. Conturul cromat sub forma de aripa s-a fixat drept element caracteristic al marcii Audi, iar forma sa variaza în functie de tipul de faruri. Luminile de zi, sub forma unor tuburi integrale de lumina – o caracteristica importanta de siguranta la Audi – contine sapte LED-uri care emit lumina alba, în combinatie cu unitatile xenon. Similar farurilor, luminile spate ale lui A3 Cabriolet au un design specific. Tehnologia lor se bazeaza pe tije din fibre optice, dar efectul vizual este cel a doua inele radiante, care disting în mod clar autovehiculul drept un Audi, chiar si dupa lasarea întunericului. Privit din profil, alura atletica a lui Audi A3 Cabriolet iese clar în evidenta. Aripile puternic profilate gazduiesc roti de mari dimensiuni: în cazul echiparii Attraction, cu diametru de 16 inch. Versiunea Ambition are jante de 17 inch din aluminiu. Rotile de 18 inch de la quattro GmbH sunt disponibile drept optionale. Audi ofera A3-ul Cabriolet în 15 culori, care pot fi combinate cu trei culori de plafon – negru, albastru si rosu. Plafonul si caroseria Audi a ramas fidel liniei sale de succes: noul A3 Cabriolet are de asemenea un plafon clasic din material textil. Acesta se armonizeaza perfect cu ideea originala, autentica, de sofat open-top si cu sentimentul de agilitate lipsita de griji. Plafonul îsi pastreaza forma datorita mecanismului metalic actionat mecanic, care asigura un ajustaj remarcabil, etanseitate perfecta si o silueta de coupè. O luneta generoasa, încalzita, face posibila o buna vizibilitate spate. Audi poate oferi plafonul din material textil în doua versiuni – un soft top semiautomat si plafonul complet automat izolat fonic. În ambele cazuri acesta este actionat printr-o pompa de mare presiune cu doi cilindri hidraulici. Acestia deschid soft top-ul într-un interval extrem de rapid, de numai noua secunde. Asta înseamna ca pâna si o stationare scurta la semafor este suficienta pentru a face acest lucru. Atunci când este coborât, acesta se pliaza în Z, astfel încât ocupa un spatiu minim. Partea din fata a acestuia se aseaza peste materialul textil ca un capac si se uneste practic cu restul caroseriei, încât nu mai este necesara o copertina. Plafonul pliat este depozitat într-un compartiment compact din otel care reduce foarte putin capacitatea compartimentului pentru bagaje. Cinematica ultraperformanta face ca plafonul acustic sa poata fi actionat si în mers, pâna la o viteza de 30 km/h – mare avantaj în cazul sofatului urban. Procesul este controlat de un buton aflat pe consola centrala; poate fi de asemenea actionat din afara autovehiculului, prin introducerea cheii de contact în usa. Soft top-ul complet automat ia forma unui plafon acustic. Între suprafata exterioara si liniile interioare exista o suprafata alcatuita din fibre sintetice, care îmbunatateste izolarea termica si acustica – la o viteza de 140 km/h se înregistreaza cu numai 1 dB (A) mai mult în interiorul lui Audi A3 Cabriolet decât în A3. Pentru a uniformiza fluxul de aer din interior, se poate actiona un deflector de aer deasupra banchetei din spate, urmând câtiva pasi simpli, de pe partea laterala a autovehiculului. Otel de mare rezistenta: greutate scazuta si rigiditate maxima Un pachet extins de ranforsari confera caroseriei lui A3 Cabriolet rigiditate, iar acest model Audi open-top ruleaza la aceleasi standarde de precizie, agilitate si confort ca si A3-ul cu plafon permanent. 45% din caroserie este realizata din otel de înalta rezistenta, iar 9% din otel de ultra-înalta rezistenta, combinând greutatea scazuta cu rigiditatea maxima. Cadrul plafonului si bara de rulare au încorporate ranforsari din otel, pentru maximum de siguranta. Profiluri de rigidizare sunt integrate de asemenea în pragurile laterale si în podeaua autovehiculului. Profilurile în forma de V din otel consolideaza structura fata si spate, iar sub compartimentul motor exista o capsula cu o alta rama de consolidare. Panouri de înalta rezistenta exista si în stâlpii B. O structura din otel separa compartimentul pasageri de cel al bagajelor. La fel, bare din otel servesc la întarirea stâlpilor A la interior. Airbag-uri la nivelul capului si toracelui sunt integrate în spatele scaunelor fata. În eventualitatea unei coliziuni în partea din spate, sistemul integrat de protectie actioneaza prompt pentru protejarea capului si a partii superioare a corpului. Interiorul Interiorul lui Audi A3 Cabriolet radiaza un aer de eleganta sportiva; materialele sale, calitatea intransigenta obisnuita a modelelor Audi si designul accentueaza caracterul premium al acestui nou model decapotabil. Linii calme marginesc suprafetele sale largi. Cele patru orificii rotunde de ventilatie si partile laterale capitonate sunt reminiscente ale modelului Audi TT. Este o chestiune de onoare pentru Audi sa mentina standardele perfecte în privinta ergonomiei, care au consacrat marca. Acele rosii ale vitezometrului si ale turometrului contrastaza cu suprafata de un negru sportiv a cadranelor. Linia de echipare Ambition a lui A3 Cabriolet ofera un volan sport din piele, cu trei spite. Chei multifunctionale sunt disponibile ca si dotari optionale, iar cutia de viteze S tronic este prevazuta cu padele pentru schimbarea vitezei. Butoanele adopta un design ergonomic, organic. Cele doua sisteme de navigatie disponibile folosesc un sistem de operare adoptat de la conceptul superior MMI, familiar liniilor de autovehicule mari Audi. Audi ofera o gama larga de optiuni în privinta scaunelor. Linia Ambition are ambele scaune fata sportiv conturate. Un suport lombar electric cu patru trepte este disponibil ca si optiune, precum este si încalzirea pentru scaunele fata sau pentru toate cele patru scaune. Interiorul: acel sentiment de spatiu deschis, de libertate Caracterul clasic de decapotabila pe care plafonul din material textil îl creeaza în versiunea open-top a lui A3 poate fi de asemenea regasit în modul în care este folosit spatiul interior. Parbrizul este la fel de vertical ca si cel al modelului A3 cu plafon permanent, creând o impresie eterica de deschidere – spre deosebire de multe concepte concurente cu plafon din otel, la care parbrizul este mai înclinat. Deoarece plafonul pliat ocupa putin spatiu, nu a fost necesar sa se deplaseze bancheta din spate catre fata. Acest aspect faciliteaza existenta unui spatiu amplu în spate, multumita în parte si ampatamentului de 2.578 mm. Un alt punct forte al lui Audi A3 Cabriolet în privinta confortului cotidian este portbagajul variabil. Spatarul scaunelor spate, împartit 50:50, poate fi degajat din compartimentul pentru bagaje. Spatiul larg si înalt care se creeaza creste capacitatea portbagajului la 674 litri si lungimea zonei de încarcare la 150 cm – spatiu amplu chiar si pentru obiecte voluminoase de echipament sportiv. În versiunea standard, portbagajul are o capacitate de 260 litri, indiferent daca plafonul este pliat sau nu. Trenul de rulare A3 Cabriolet este disponibil în patru versiuni cu motor în patru cilindri, doua dintre ele pe benzina si doua diesel. Toate sunt motoare cu turbocompresor si injectie directa – destinatia lor TFSI si TDI reprezentând combinatii tehnologice care armonizeaza puterea impresionanta cu înalta eficienta. Tehnologia TFSI si-a demonstrat potentialul de-a lungul multor ani în domeniul motorsportului – prototipul sport R8 a câstigat Le Mans 24 Hours de cinci ori între 2000 si 2005. Audi R10 TDI a adaugat sirului de succese, în 2006 si 2007, motorul extrem de puternic V12 TDI. Noul A3 Cabriolet este disponibil în doua variante de motorizare TDI – o combinatie cu care Audi a stabilit deja o tendinta în 1995; atunci motorul 1.9 TDI a devenit primul motor diesel din lume care se folosea pentru a propulsa un autovehicul decapotabil. La A3 Cabriolet cel mai mic dintre cele doua motoare cu patru cilindri dezvolta o putere de 77 kW (105 CP) si un cuplu viguros de 1.900 rpm la un volum de 1.896 cm3. Acul vitezometrului are nevoie de 12,3 secunde pentru a trece de 100 km/h, iar limita de viteza este de 185 km/h. Aceasta versiune diesel foloseste numai 5,1 litri de combustibil la 100 km. A3 Cabriolet 1.9 TDI dispune de o cutie de viteze manuala în cinci trepte. Noul 2.0 TDI cu o cilindree de 1968 cm3 etaleaza forta conceptului TDI într-o interpretare evolutiva – ruleaza în mod eficient, în forta si foarte silentios. Motorul cu patru valve, echipat cu doi arbori de echilibrare, a fost prevazut cu un sistem common rail de ultima generatie. Turbina are mai multe palete pentru o mai mare eficienta iar pistoanele au beneficiat de o geometrie optimizata care sporeste si mai mult eficienta procesului de ardere. Motorul de doi litri dezvolta 103 kW (140 CP). Între 1.750 si 2.500 rpm acesta genereaza un cuplu de 320 Nm – destul pentru a accelera A3 Cabriolet-ul de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde, pâna la o viteza de 204 km/h. 100 km sunt parcursi cu numai 5,3 litri de combustibil, iar emisiile s-au situat deja sub limita viitoarei norme Euro 5. Ca si optiune, Audi pune la dispozitie cutia de viteze S tronic de înalta performanta, în locul cutiei manuale în sase trepte. Injectie directa: presiunea injectiei ridicata la 150 bari Noul 1.8 TFSI produce 118 kW (160 CP) si 250 Nm, ultima valoare la o viteza a motorului situata între 1.500 si 4.200 rpm. O axa cu came cu distributie variabila optimizeaza umplerea camerelor de ardere si doi arbori de echilibrare asigura o putere ultra lina. Injectia directa si tehnologia turbo reprezinta combinatia ideala pentru o placere maxima si o eficienta impresionanta în momentul rularii. Turbosuflanta raspunde extrem de rapid, iar motorul în patru cilindri devine salbatic, având o turatie si un cuplu impresionante. A3 Cabriolet este dotat cu o cutie de viteze manuala în sase trepte si atinge 100 km/h în 8,3 secunde si pâna la 218 km/h; respecta normele europene în privinta sofatului, cu media de 7,3 litri la 100 km. Ca o alternativa, Audi ofera cutia de viteze sportiva S tronic. Din punct de vedere tehnic, 1.8 TFSI este o ruda foarte apropiata a lui 2.0 TFSI, care a fost ales “Motorul Anului” de trei ori la rând de catre un juriu international format din jurnalisti. Versiunea de doi litri aduce un cuplu de 280 Nm, turatii de la 1.800 la 5.000 rpm, iar între 5.100 si 6.000 rpm dezvolta 147 kW (200 CP). Versiunea 2.0 TFSI opereaza de asemenea cu o axa cu came cu distributie variabila si doi arbori de echilibrare, iar raportul de compresie de 10.5:1 garanteaza înalta eficienta termodinamica. Datorita cutiei de viteze S tronic cu doua ambreiaje, disponibila pe lânga cutia de viteze manuala în sase trepte, A3 Cabriolet 2.0 TFSI parcurge distanta de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde; viteza maxima este de 231 km/h si foloseste o medie de 7,6 litri combustibil la 100 km. Puterea motorului este dirijata catre rotile din fata la toate versiunile de Audi A3 Cabriolet; versiunile de motor începând de la 103 kW (140 CP) sunt dotate în versiunea standard cu o cutie de viteze manuala în sase trepte. Cutia de viteze S tronic combina avantajele transmisiei automate cu cele ale transmisiei manuale. La sarcini si viteze mari, cele sase trepte se schimba automat în numai 0,2 secunde, fara o întrerupere perceptibila a fluxului de putere. Soferul poate actiona cutia S tronic folosind maneta sau, în stilul racing, folosind padelele de pe volan. Exista doua moduri suplimentare de operare complet automate, D de la Drive (standard) si S pentru Sport. S tronic opereaza extrem de eficient, iar managementul electronic automat asigura ca motorul sa functioneze cât mai economic posibil la viteze mici. Nici macar cei mai atenti soferi nu pot face asta mai bine. Suspensia dinamica Plafonul usor, compact, determina coboarârea greutatii totale si a centrului de greutate al lui Audi A3 Cabriolet. Acest aspect ajuta suspensia dinamica a lui Audi sa-si realizeze potentialul maxim. Audi a recurs la o dispunere clasica a suspensiei fata – un design McPherson cu brat triangular. Rama auxiliara pe care este amplasata structura este realizata din aluminiu. Prinsa de caroserie, aceasta atribuie structurii fata o foarte mare rigiditate. Directia precisa cu cremaliera si pinion actioneaza cu asistenta electromecanica indirecta, cu regulator în functie de viteza. Sistemul nu foloseste energie atunci când autovehiculul ruleaza în linie dreapta, economisind în medie 0,2 litri de combustibil la 100 km. Suspensia spate cu patru brate reprezinta un alt element tehnic de baza. Principiile sale de design confera avantaje majore în privinta caracteristicilor de manevrabilitate, deoarece înregistreaza si raspunde separat la fortele longitudinale si laterale. Si aici, un cadru uneste caroseria si suspensia; arcuri elicoidale si amortizoare compacte ofera suport vertical. Toate aceste tehnologii sunt ingrediente principale ale impactului de ansamblu produs de acest autovehicul sport decapotabil. Este modelat din precizie si spontaneitate, pe care autovehiculul le emana cu fiecare schimbare de viteza. Modelul A3 open-top este actionat cu rafinament, iar functiile sale de ghidaj cu un calm de nezdruncinat. Comportamentul la pilot automat ramâne neutru pâna la o foarte înalta limita de manevrare. Dotari optionale: suspensie sport si jante de dimensiuni mari Pentru linia de echipare Ambition, A3 Cabriolet are drept dotari optionale suspensia sport care coboara garda la sol cu pâna la 15 mm. Linia Attraction vine cu jante de 16 inch si anvelope cu dimensiunea de 205/55. Pentru Ambition, jantele din aluminiu de 17 inch si anvelopele de 225/45 sunt standard. Audi poate furniza alte patru versiuni de jante ca si doatare optionala, precum si un sistem de monitorizare a presiunii anvelopelor. Sistemul de frânare a lui A3 Cabriolet satisface de asemenea standardele sport. Discurile fata sunt ventilate si au un diametru mare. Pedala se simte direct si spontan, iar forta de frânare poate fi reglata cu o usurinta remarcabila. Un accent deosebit a fost pus pe reducerea distantei de frânare, odata cu programul electronic de stabilitate (ESP). Echiparea Linia Attraction a lui Audi A3 Cabriolet vine deja cu o capota semiautomata. Patru geamuri electrice si luminile standard de zi completeaza specificatia. Linia sportiva Ambition are trasaturi distinctive precum jantele din aluminium de 17 inch, faruri ceata fata si suspensie sport. La interior, echipamentul somptuos include scaune sport, un sistem de informare a soferului, un volan sport din piele, un deflector de aer, inserari speciale, tapiterie si ornamente pentru praguri. Gama de dotari optionale pentru A3 Cabriolet include articole ergonomice, precum volane multifunctionale, aer conditionat automat deluxe, tapiterie din piele, scaune încalzite si senzor de parcare. Farurile xenon plus si cele adaptive pentru curbe lumineaza eficient drumul în întuneric. Spatiile de depozitare pentru interior si pentru portbagaj includ o geanta pentru schi si snowboard si aduc un plus de utilitate practica lui A3 Cabriolet. Tipic pentru Audi, si A3 Cabriolet este dotat cu o gama larga de tehnologii multimedia. Acestea cuprind sistemul audio „chorus” cu patru difuzoare si sistemul surround Bose. Toate sistemele audio, începând cu acela de concert radio, includ o interfata pe consola centrala pentru conectarea unui iPod sau MP3 player. Doua sisteme de navigatie – cu monitoare monocrome sau color – ajuta la orientare. Audi ofera si pre-echiparea pentru orice tip de telefon mobil. Cei care sunt foarte atasati de caracteristici speciale, vor aprecia liniile de echipare oferite de quattro GmbH. Linia S combina un pachet pentru exterior pentru caroserie si un pachet sport. O a treia optiune disponibila de la quattro GmbH este linia exclusivista Audi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *