top banci online straine

Anvelopa concept pentru SUV expusa de Goodyear la Geneva

img
Home / Stiri si noutati auto / Anvelopa concept pentru SUV expusa de Goodyear la Geneva

Anvelopa concept pentru SUV expusa de Goodyear la GenevaGoodyear expune la salonul international auto de la Geneva, Geneva Motor Show 2014, noua anvelopa concept destinata masinilor SUV. Noul concept, ce a fost proiectat ca parte a programului Goodyear de cercetare si dezvoltare continua de potentiale tehnologii pentru anvelope, este construit pe baza efortului continuu al companiei de a dezvolta produse inovative pentru aplicatiile viitorului. Conceptul, ce înca nu a fost numit, are la baza o anvelopa standard pentru SUV si prezinta a canelura centrala lata. Gratie acestei caneluri, anvelopa are o pata de contact redusa cu suprafata de drum, ceea ce da în schimb un nivel îmbunatatit al rezistentei la rulare a anvelopei, venind astfel în sprijinul eforturilor de a îmbunatati eficienta consumului de carburant si de a reduce emisiile de CO2 ale masinii. Reducerea nivelului rezistentei la rulare înseamna ca motorul masinii nu trebuie sa mai traga din greu pentru a împinge anvelopele înainte, împotriva fortei de frecare ce rezulta din contactul lor cu solul. Canelura este de asemenea proiectata pentru a evacua si îndeparta cantitati mari de apa si noroi din pata de contact a anvelopei în conditii de carosabil umed, oferind efectiv posibilitatea de a îmbunatati performanta generala a aderentei pe carosabil umed a anvelopei. Spre deosebire de multe alte concepte, anvelopa Goodyear nu pune doua anvelope mai mici pe aceeasi janta, ci construieste efectiv o pata de contact dubla într-o singura anvelopa, pe o singura carcasa destinata unei anvelope pentru SUV. Aceasta înseamna ca anvelopa poate sa suporte greutatea unui SUV, în timp ce continua sa ofere beneficiile unei anvelope cu o pata de contact dubla. Ca un beneficiu suplimentar, înlaturarea unei bucati mari de cauciuc din anvelopa pentru a crea aceasta canelura este echivalent totodata cu faptul ca greutatea totala a anvelopei este redusa, livrând astfel un produs mai usor ce utilizeaza mai putin cauciuc la productie. Noua anvelopa concept este parte a unui efort constant al Goodyear de a dezvolta solutii sustenabile pentru viitorul îndepartat. “La Goodyear lucram întotdeauna pentru a identifica oportunitatile cheie pentru posibilitati de dezvoltare ulterioare”, a spus Jean-Pierre Jeusette, Director General al Centrului pentru Inovare si Cercetare al Goodyear din Luxemburg (GICL). “Petrecem sute de ore discutând, analizând si dezvoltând idei noi si noi concepte în centrele noastre de cercetare si dezvoltare atât din Europa cât si din Statele Unite. Rezultatul acestui mod de a gândi este adesea surprins în anvelopele noastre concept, care sunt apoi utilizate pentru a stimula dezvoltarea pe mai departe de produse noi, inovative. Aceasta anvelopa nu face exceptie, si ea ofera lumii un exemplu al procesului de dezvoltare Goodyear. Acesta nu este singurul concept pe care noi l-am creat pentru aplicatii similare, reflectând complexitatea procesului de proiectare si constructie de anvelope pe care noi îl parcurgem pentru a livra produse noi si inovative, atât astazi cât si în viitor.”. Desi anvelopa nu a fost proiectata pentru a fi un produs de piata, noua anvelopa concept pentru SUV, care este de asemenea montata pe noul concept car Intrado al celor de la Hyundai, este una din multimplele posibilitati de a aborda rezitenta la rulare si aderenta pe carosabil umed, ambele fiind criterii cheie conform noii etichete europene pentru anvelope. Printre alte trasaturi prezente în aceasta anvelopa se numara texturile de tip Auto-Clean Hydrophobic, proiectate pentru a expulza noroiul si alte corpuri solide din profilul benzii de rulare, precum si tesaturi speciale, proiectate si incorporate în anvelopa pentru un nivel ridicat de absobtie a zgomotului exterior pe care anvelopa îl face când se rostogoleste pe asfalt. “Faptul ca suntem orientati catre gasirea de posibile solutii viitoare ne ajuta sa livram multe din tehnologiile de astazi”, a explicat Jeusette. “Când am dezvelit anvelopa concept cu rating AA conform noii scheme de etichetare UE pentru anvelope, în 2012, ne-am pavat drumul catre dezvoltarea unui portofoliu complet nou de anvelope cu un rating ridicat conform noii etichete, disponibile pe piata europeana. Astazi, anvelopa EfficientGrip Performance de la Goodyear ofera unele din anvelopele cu cele mai înalte ratinguri conform acestei etichete  disponibile pe piata. Conceptele sunt parte integranta din procesul nostru de dezvoltare, si ne ajuta sa identificam si sa livram noi tehnologii proiectate pentru a îmbunatati siguranta rutiera, confortul la condus, precum si noi succese în gasirea de solutii sustenabile pentru produsele noastre.” Aceasta anvelopa concept ofera si un previzualizare la o potentiala solutie privind mobilitatea în interiorul unei anvelope cu doua camere de aer, câte una pe fiecare parte, ambele interconectate printr-un sistem de valve ce permite anvelopei sa ruleze chiar si dupa ce a fost întepata într-una din cele doua camere de aer. Anvelopa este doar în stadiul de concept si este parte a eforturilor de cercetare continuu întreprinse de Goodyear. Banda de rulare a anvelope, precum si profilul în ansablu al acesteia, este dezvoltata pentru a fi inspirationala si nu pentru a fi montata pe o masina.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *