Angajamentul Michelin pentru siguranta rutiera

Angajamentul Michelin pentru siguranta rutieraÎn cei peste 120 de ani de la înfiintarea sa, prioritatea Michelin a fost oferirea clientilor sai anvelope sigure si de încredere, care ajuta la reducerea consumului de combustibil asigurând în acelasi timp performanta optima în domeniul sigurantei, precum si o longevitate de neegalat. Alaturi de performanta produselor sale, Michelin a adus de asemenea în atentia opiniei publice cele mai bune actiuni si practici de siguranta rutiera, atât în mod direct, în unitatile sale de productie, precum si în birourile de vânzari, în orasele, regiunile si în tarile în care opereaza. În plus, Grupul sprijina initiativele internationale orientate spre aceasta tema, asa cum este Decada ONU de Actiune pentru Siguranta Rutiera.Campania “Michelin Verifica Presiunea” este una dintre masurile tangibile de siguranta rutiera realizata de Michelin în Europa de peste doua decenii si introdusa recent pe alte continente pentru a educa conducatorii privind importanta mentinerii presiunii corecte în pneuri, pentru a asigura securitatea lor proprie, precum si pe cea a altor participanti la trafic. Michelin a participat si la programul ROSYPE (Siguranta Rutiera pentru Tinerii din Europa), care a fost lansat în 2009 pentru a creste notorietatea sigurantei rutiere printre 730.000 de tineri europeni si reflecta acelasi angajament de a face drumurile mai sigure. Scopul sau este de a modifica comportamentul tinerilor – grupul demografic cu cel mai mare risc de accidente – dar si pe acela al grupurilor de o vârsta mai înaintata. Programele de acest tip se adreseazã inclusiv angajatilor, deoarece o treime din totalul accidentelor rutiere se petrec în timpul calatoriilor legate de munca. Michelin are mai multe parteneriate globale importante, inclusiv în Europa Centrala, pentru a sprijini siguranta rutiera, de exemplu sprijina de asemenea programele lansate de catre Parteneriatului Global pentru Siguranta Rutiera (GRSP), mai exact proiectele sale pilot introduse de cinci ani în China, tarile ASEAN, India si Brazilia.A 11-a editie a evenimentului Michelin Challenge Bibendum, desfasurat în perioada 18-22 mai în Berlin, este înca un alt exemplu al angajamentului pe care Grupul îl urmeaza pentru o mobilitate rutiera durabila – si mai ales mai sigura. Dedicat total promovarii mobilitatii rutiere responsabile – mai sigure, mai curate si mai conectate – acest grandios forum reuneste periodic constructori de automobile si de camioane, savanti, constructori de echipamente, furnizori de energie, institute de cercetare, autoritati publice si organizatii non-guvernamentale, cu scopul de a identifica o viziune comuna pentru un transport mai sigur si mai ecologic. În 2012, Federa?ia Interna?ionala a Automobilului (FIA) si Michelin au lansat campania interna?ionala de promovare a celor 10 reguli de aur pentru drumuri mai sigure. Campania î?i propune sa atraga aten?ia asupra comportamentului rutier. Conceputa ?i dezvoltata de Michelin, campania exemplifica fiecare regula într-o alta ?ara, inclusiv în China, Brazilia, India, Rusia, Germania, Regatul Unit ?i Italia.La nivel mondial, aproape 3.000 de persoane î?i pierd via?a zilnic în accidente rutiere, în timp ce 50 milioane de persoane sunt ranite în accidente de acest fel. În încercarea de a salva cinci milioane de vie?i omene?ti, Na?iunile Unite au lansat la nivel mondial Decada ac?iunii pentru siguran?a rutiera (2011 – 2020). În colaborare cu Michelin, FIA sprijina aceasta initiativa prin intermediul programului Ac?iuni pentru siguran?a rutiera, lansat în 2011 cu scopul de a educa ?i îmbunata?i comportamentul rutier în întreaga lume.Acest parteneriat promoveaza înca o data angajamentul Michelin în ceea ce prive?te siguranta rutiera, demonstrat ?i prin initiativele locale în care, începând cu 2010, au fost implicate peste trei milioane persoane de pe cinci continente. Ini?iativele Michelin în domeniul siguran?ei rutiere au fost recompensate în mai 2012 prin acordarea Prince Michael International Road Safety Award.PROIECTE RECENTE DEZVOLTATE DE MICHELIN PENTRU PROMOVAREA SIGURANTEI RUTIERE ÎN ROMÂNIA În fiecare an, peste 30 de ini?iative Michelin de siguran?a rutiera sunt desfa?urate în aproximativ zece ?ari europene. Si în România, Michelin este foarte activa ?i contribuie semnificativ la îmbunata?irea siguran?ei rutiere, mai ales în comunitatile aflate în apropierea principalelor puncte în care îsi desfasoara opera?iunile.În ultimii zece ani, Michelin a avut în România peste 20 de initiative diferite de siguranta rutiera. • În Zalau, proiectul “EU SI STRADA!” este organizat împreuna cu Politia locala si liceul Gheorghe Sincai si are ca scop informarea si educarea pietonilor si ciclistilor astfel încât acestia sa respecte regulile de circulatie pentru a contribui astfel la reducerea numarului de accidente în care sunt implicati tinerii. • Campania de educatie rutiera „RESPECTA VIATA! SIGURANTA RUTIERA” a fost organizata anul trecut de Michelin România împreuna cu Studentii de la Societatea de Medicina din Bucuresti. Campania a avut ca scop responsabilizarea copiilor de gradinita si scoala din Bucuresti prin implicarea acestora în mai multe jocuri având ca tema siguranta rutiera. • În 2012, Michelin a lansat concursul de desene „Copilul tau deseneaza si Michelin îl premiaza” cu tema Siguranta Rutiera, pentru copiii cu vârste între 4 si 11 ani de la scolile din Bucuresti si Ilfov.• Pentru cei mici, Grupul organizeaza activitati precum Michelin Junior Bike, care îi învata pe acestia regulile de circulatie. Scopul evenimentului Michelin Junior Bike este de a constientiza importanta sigurantei rutiere în rândul copiilor de 4-11 ani si al parintilor, în special prin însusirea unui obicei de baza: purtarea castii de protectie. Michelin Junior Bike a avut loc în 2011 la Ploiesti, în 2010 la Zalau, în 2004 si 2005 la Bucuresti, la cele 4 evenimente participând peste 5000 de persoane.• În acest an, Michelin a atras atentia asupra sigurantei rutiere si pe Facebook prin campania „Siguranta face noua lege a strazii”, ce a avut ca scop schimbarea comportamentului soferilor si pietonilor în trafic si respectarea regulilor de siguranta, definind noi „legi ale strazii”.Aceste initiative sunt dezvoltate si implementate de Michelin cu sprijinul unor parteneri locali precum: Politia Româna, Scoala de Conducere Defensiva a lui Titi Aur sau Studentii de la Societatea de Medicina.