vinerea neagra 2018

Ambreiajul electronic eClutch de la Bosch

img
Home / Stiri si noutati auto / Ambreiajul electronic eClutch de la Bosch
/
120 Views

Ambreiajul electronic eClutch de la Bosch reduce consumul de carburant si usureaza sofatul  Dispozitivul eClutch furnizat de Bosch permite soferilor care utilizeaza o transmisie manuala sa conduca în treapta întâi de viteza fara a folosi ambreiajul. Acest dispozitiv este cu atât mai util în situatiile de blocaje în trafic, când sunt necesare opriri si porniri dese. Blocajele din trafic sunt oricum neplacute, mai ales daca autovehiculul are transmisie manuala. Motivul este schimbarea constanta între ambreiaj, pedala de acceleratie si pedala de frâna. În cazul eClutch, soferii pot sa utilizeze doar pedala de frâna si cea de acceleratie, ca si în cazul transmisiei automate, fara calarea accidentala a motorului. Acest ambreiaj controlat electronic micsoreaza decalajul dintre transmisia manuala si cea automata. Mai mult, eClutch face posibila deplasarea cu viteza de croaziera, ceea ce reduce consumul de carburant. Independent de sofer, ambreiajul decupleaza motorul de la transmisie atunci când acesta nu mai accelereaza. Motorul se opreste. Rezultatul este o economie de carburant de 10 procente.  În ceea ce priveste pretul, eClutch costa mult mai putin decât o transmisie automata conventionala si devine astfel o alternativa atractiva pe piata autovehiculelor compacte, unde competitia în materie de preturi este dura. Spre deosebire de o transmisie automata completa, eClutch automatizeaza doar ambreiajul, nu si transmisia. Pedala de ambreiaj transmite un semnal electric catre dispozitivul de actionare, care decupleaza ambreiajul.Principiul din spatele functiei de rulare cu viteza de croaziera start-stop este simplu: sistemul Bosch detecteaza micsorarea presiunii aplicate de sofer asupra pedalei de acceleratie, decupleaza motorul de la transmisie si împiedica astfel consumul de carburant de catre motor. soferii pot deja simula manual acest efect prin decuplarea ambreiajului pe un drum în panta. În viitor, sistemul va include în mod automat aceasta functie, oprind în acelasi timp si motorul. Este sofisticat din punct de vedere tehnic, dar valoros, asigurând o reducere de 10 la suta a consumului de carburant.Ajuta la prevenirea schimbarilor sacadate ale treptelor de vitezePe lânga functia pentru opriri si porniri dese si posibilitatea de a economisi carburant, eClutch ofera multe alte functii. De exemplu, poate fi utilizat pentru a ajuta la schimbarea treptelor de viteza, facându-le mai line. Un senzor special detecteaza începerea schimbarii treptei de viteza si adapteaza turatia motorului. Rezultatul este o schimbare usoara si lina. Iar în cazul în care sistemul de propulsie este electrificat, ambreiajul controlat electronic face posibila combinatia dintre sistemul de propulsie hibrid si transmisia manuala. În functie de configuratie, sistemul poate permite rularea cu viteza de croaziera si recuperarea fortei de frânare. Din acest punct de vedere, eClutch ofera doua avantaje: transmisia manuala poate fi înca utilizata la autovehiculele hibrid si pretul modelelor hibrid de baza poate fi redus, întrucât nu mai este necesara o transmisie complet automata.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *