Acord privind planul Opel pentru viitor
Acord privind planul Opel pentru viitor
– Acordul cadru european prevede investitii în produse si ofera garantii- Managementul si reprezentantii angajatilor sunt de acord asupra reducerilor de costuri- Conversia de la structura GmbH la AG este un obiectiv comun
Rüsselsheim. Managementul Opel/Vauxhall si reprezentantii angajatilor au ajuns la o tentativa de acord european în sprijinul planului pentru viitor al companiei. Acordul, îndreptat spre construirea unui viitor sustenabil pentru Adam Opel GmbH, se bazeaza pe angajamente de investitii si de productie detaliate pentru realizarea unui portofoliu de produse atractive, ca si pentru consolidarea Centrului International de Dezvoltare Tehnologica din Rüsselsheim, în cadrul retelei globale de dezvoltare a produselor GM.
Partea centrala a acordului consta în dezvoltarea si introducerea de noi produse, precum noul model mic, amplasat sub Corsa. Un program exact a fost stabilit în acest sens. Acest plan de productie vine dupa anuntul facut de Opel la începutul lunii februarie, atunci când compania a anuntat ca va investi 11 miliarde de Euro în produse noi, sisteme alternative de propulsie si alte masuri care vizeaza cresterea.
A fost de asemenea agreat un acord cu privire la reducerea costurilor cu munca de 265 milioane de Euro anual în Europa, dintre care 176,8 milioane în Germania. În cazul în care unele dintre produsele noi planificate nu se vor putea realiza, reducerile de costuri vor fi returnate catre angajati.
Ambele parti au agreat ca Adam Opel GmbH va fi transformat într-un AG.
Ambele parti înteleg ca reducerile de personal sunt necesare. Masurile vor fi implementate în functie de fiecare locatie si vor fi analizate cu reprezentantii angajatilor. Dupa ce restructurarea este încheiata, compania va putea evita concedieri fortate pe perioada acordului.
Ambele parti au agreat în acordul cadru ca întregul concept de finantare nu include doar contributia angajatilor – celelalte elemente cuprind finantarea de catre compania mama General Motors si împrumuturi pentru care compania a solicitat garantii guvernamentale. Implementarea initiativelor de reducere a costurilor vor fi distribuite pe cât de echitabil posibil între toate locatiile din Europa.
Opel CEO Nick Reilly: “Negocierile nu au fost usoare. Compania a fost afectata de criza globala si trebuie sa se restructureze pentru a se adapta unei industrii reduse. Pe de alta parte, trebuie sa continuam inovatiile si noile tehnologii si produse pentru ca Opel/Vauxhall sa ramâna o companie auto europeana de top care poate concura pe piata globala. Am cel mai profund respect fata de parteneriatul important cu reprezentantii angajatilor pentru a asigura mersul înainte al companiei si sunt recunoscator salariatilor pentru deschiderea lor de a contribui la aceasta cauza. Vor fi recompensati prin ocuparea constanta a locurilor de munca si sansa de a participa la revigorarea economica a companiei. În final, toti cei implicati au avut în minte bunul interes al companiei. Acum avem o baza comuna pentru o crestere profitabila.”
Presedintele Consiliului Muncitorilor, Klaus Franz: “Reducerile de costuri pe care le-am acordat sunt determinate de angajamentele managementului si de garantiile pe care compania le-a constituit. În schimb, vom vedea investitii noi, produse noi inovatoare, mai multa siguranta a locurilor de munca, co-determinare si o schimbare în structura juridica a companiei. În acest fel, Opel si angajatii sai au perspective promitatoare de viitor.”
Atât Reilly, cât si Franz si-au exprimat recunostinta fata de sustinerea guvernelor care s-au angajat sa ajute prin garantarea partiala a finantarii bancare, precum si fata de General Motors pentru sustinerea constanta, financiara si nu numai.