6 premiere mondiale la standul Volkswagen de la Geneva
• Revenirea modelului Scirocco – premiera mondiala a unui automobil sport legendar • Putere ecologica pentru motoarele diesel – prototipul Golf TDI Hybrid consuma doar 3,4 litri la suta de kilometri Bucuresti, 4 martie 2008 – Volkswagen a declansat un adevarat foc de artificii cu lansari de modele la Geneva, unde sunt prezentate nu mai putin de sase premiere internationale. În centrul atentiei se afla modelul Scirocco, complet reproiectat, un automobil sport veritabil. Un alt model prezentat la Lac Léman este Golf TDI Hybrid. Acest prototip consuma doar 3,4 litri de motorina la suta de kilometri. O alta premiera mondiala este noul Passat Variant TSI EcoFuel, care furnizeaza 150 CP, reprezentând un important salt tehnologic pentru automobilele alimentate cu gaze naturale. Printre celelalte premiere mondiale Volkswagen, se numara Sharan BlueMotion, cu un consum extrem de redus de combustibil (6,2 litri) si Golf Variant 4Motion, echipat cu tractiune integrala. De asemenea, modelul Passat CC va fi expus în premiera europeana. 1) Prima generatie a modelului Scirocco a fost prezentata publicului cu 34 de ani în urma, tot la Geneva. Acum Volkswagen sarbatoreste întoarcerea legendarului sau automobil cu doua usi. Datorita plafonului alungit, modelul dispune de spatiu suficient pentru patru adulti, ceea ce face ca acest automobil sport sa poata fi folosit pe tot parcursul anului. Scirocco este propulsat de o gama de patru motoare TDI si TSI cu valori ridicate ale cuplului si consum redus, care au puteri cuprinse între 90 kW / 122 CP si 147 kW / 200 CP. Acest nou model sportiv va dispune de numeroase tehnologii inovatoare, precum controlul adaptiv al trenului de rulare. Coupé-ul continua si în prezent sa întruchipeze strategia fascinanta de creare a unui automobil sport care poate fi folosit în fiecare zi din an si este accesibil din punct de vedere financiar. Tocmai acestea sunt caracteristicile noului Scirocco: tehnologii de înalta clasa se combina cu costurile reduse de întretinere, caracteristicile de conducere dinamica se combina cu un nivel ridicat de confort, iar habitaclul surprinzator de spatios se combina cu un design sport fara compromisuri. Prof. Dr. Martin Winterkorn: „Prin Scirocco vom aduce în show-room tipul de automobil sport la care oamenii viseaza. Si cu toate acestea, va fi un vis pe care un numar extrem de mare de soferi si-l va putea permite – în ciuda tuturor tehnologiilor de top pe care le-am implementat.” Scirocco va ajunge pe pietele din Europa spre sfârsitul verii, iar alte tari vor urma în cursul anului urmator. Design avangardist O caracteristica distinctiva a întregului concept îndraznet este design-ul avangardist al modelului sport. Adevarul este ca liniile modelului Scirocco prezentate în studiul din august 2006 au fost transmise aproape fara nici o schimbare automobilelor de serie. Acestea includ plafonul lung tipic unui monovolum/coupé a carui forma este, în cazul de fata, unica si care reaminteste de design-ul montantului C al primului Scirocco, profilul lateral sport al automobilului, capota motorului si întreaga parte din spate cu sectiunea foarte larga de la nivelul „umerilor”. Numai forma grilei radiatorului a fost transformata într-o varianta fara vârsta, cu un plus de stil. Cu o lungime de 4,26 m, Scirocco egaleaza modelul Golf. Totusi, are o înaltime mai redusa (1,40 m) si are o latime aproape similara cu cea a modelului Passat (1,81 m). Habitaclul spatios gazduieste confortabil patru adulti. Pe lânga spatiul destinat pasagerilor, Scirocco are o capacitate de încarcare de 292 l; atunci când spatarele celor doua scaune sport individuale din spate sunt rabatate, capacitatea creste pâna la impresionanta valoare de 755 l. Varianta moderna Scirocco afiseaza un spirit practic dezlantuit si poate fi recomandata fara nici un fel de îndoiala drept automobilul sport adecvat pentru fiecare zi din an. Avangardism tehnologic Asigurarea unei puteri ample noului model Scirocco – care are ca dotari standard programul electronic de stabilitate ESP si suspensiile sport – are la baza patru motoare TDI si TSI, toate pe cât de agile, pe atât de economice si ecologice. Cele trei motoare TSI (injectie directa de benzina) dezvolta 90 kW / 122 CP, 118 kW / 160 CP si 147 kW / 200 CP. Motorul TDI – extrem de silentios cu tehnologie common rail – genereaza o putere de 103 kW / 140 CP. Alte dotari de vârf ale modelului Scirocco sunt cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 trepte si un „sistem de control adaptiv al suspensiilor”. În acelasi timp, o trapa panoramica de mari dimensiuni – ce se extinde de la montantii A la montantii B – furnizeaza lumina din belsug habitaclului. Prin simpla apasare a unui buton, trapa panoramica transparenta se ridica cu 39 mm. Când soarele lumineaza prea puternic, poate fi activat parasolarul disponibil. Însa e putin probabil sa se întâmple astfel, pentru ca trapa este realizata din sticla ce reflecta 99 % din radiatiile UV, 97 % din razele ultraviolete (caldura) si 80 % din intensitatea luminoasa. Noul Scirocco este unul dintre cele mai atractive automobile sport din lume când vine vorba despre pret. Cu toate acestea, pachetul de dotari standard este minunat. De exemplu, printre acestea se numara întotdeauna jantele din aliaj de 17 inch, scaunele fata si volanul reglabile pe înaltime, maneta frânei de mâna îmbracata în piele, scaunele sport, scaunele spate individuale, rabatabile, geamurile electrice, sistemul de climatizare, programul electronic de stabilitate, sistemul de asistare la parcare, cele sase airbaguri, servodirectia dependenta de viteza si, fara îndoiala, suspensiile sport. 2) Prin modelul Golf TDI Hybrid, Volkswagen demonstreaza potentialul existent în combinatia dintre un motor diesel de înalta tehnologie, un motor electric si o transmisie DSG cu 7 viteze. Expus în premiera la Salonul Auto de la Geneva, acest prototip nu consuma mai mult de 3,4 litri de motorina la suta de kilometri. Acest puternic model Golf TDI complet hibrid poate fi propulsat fie de motorul cu ardere interna sau de o combinatie între motorul TDI puternic, dar economic si motorul electric. De asemenea, automobilul poate functiona exclusiv pe baza propulsiei electrice complet nepoluante. Transferarea puterii catre puntea fata este asigurata de o transmisie DSG cu 7 trepte de viteze. În trafic urban, sistemul de pornire/oprire automata a automobilului decupleaza în mod automat motorul diesel. Pentru Golf TDI Hybrid – vopsit cu noua nuanta de albastru Vivid Blue – atât partea interioara, cât si cea exterioara au fost modificate fata de modelele de serie. O trasatura mai distinctiva la exterior este grila radiatorului proiectata individual, ce induce o atractie aparte. Pentru a îmbunatati si mai mult aerodinamica automobilului, proiectantii au redus si gurile de admisie a aerului de la exterior. Ca sursa principala de propulsare, Volkswagen se bazeaza pe un motor diesel cu trei cilindri, cu un consum extrem redus de combustibil, cu o cilindree de 1,2 l, cu injectie common rail si turbosuflanta cu geometrie variabila. Motorul TDI dezvolta 55 kW / 75 CP (la 4.000 rpm) si un cuplu de forte maxim de 180 Nm (începând cu 2.200 rpm). Motorul electric a fost conectat la motorul TDI. Acest motor sincronizat dezvolta o putere de 20 kW / 27 CPS (putere nominala) si un cuplu de 140 Nm, fara nici un fel de emisii de noxe. În plus, motorul electric are functia unui ambreiaj de pornire si a unui generator; în alte cuvinte, înlocuieste demarorul si alternatorul. Bateria hibrida nichel-metal a sistemului (NiMH) e amplasata în portbagaj si cântareste 45 kg. Capacitatea de stocare a bateriei NiMH se distinge printr-o înalta densitate a energiei si durata lunga de functionare. Pentru modelul Golf TDI Hybrid, bateria NiMH asigura motorului electric o tensiune de 202 volti si o energie totala de 1,3 kW/ora. Transferul puterii catre puntea fata se realizeaza prin intermediul cutiei cu dublu ambreiaj cu 7 trepte DSG. Cea mai avansata cutie automata din lume functioneaza mai rapid si mai eficient decât oricare alt tip de transmisie produs. De asemenea, aceasta contribuie la reducerea considerabila a consumului de energie a motorului Golf TDI Hybrid. Gestionarea inteligenta a energiei Un concept bine gândit de gestionare a energiei asigura functionarea optima a automobilelor hibride. Identic este si cazul prototipului Golf TDI Hybrid: numai combinatia inteligenta dintre motorul TDI, cel electric, cutia DSG si baterie asigura prototipului acel consum incredibil de redus de combustibil. De exemplu, în functie de pozitia pedalei de acceleratie si de treapta de viteza selectata, sistemul de control poate alege sa puna în functiune motorul electric, pentru a ajuta la pornirea celui diesel sau pentru operarea exclusiva în modul electric. În paralel, în timpul deplasarilor în panta si a frânarilor, o parte din energia cinetica a automobilului este transferata bateriei prin intermediul motorului electric, care, la acest moment, are functie de generator (recuperare). În astfel de cazuri, motorul cu ardere este dezactivat; este repus automat în functiune când este nevoie de mai multa putere. Modul de functionare pe baza de combustibil (functionare pornire/oprire) este dezactivat si în traficul urban, la culoarea rosie a semaforului sau într-un ambuteiaj. Soferul si pasagerii pot vizualiza date referitoare la modul de functionare, valorile de combustibil economisit si fluxul instantaneu de energie, prin intermediul ecranului tactil al sistemului de radio-navigatie. Obiectivul dezvoltarii: emisii CO2 de maxim 90 g Obiectivul competitiv al programului de dezvoltare a automobilului Hybrid de la Volkswagen l-a reprezentat o valoare maxima a emisiilor CO2 de 90 g/km. Si obiectivul a fost atins: cu un nivel al emisiilor de doar 89 g, Golf TDI Hybrid este un automobil incredibil de ecologic si economic. Si nu doar teoretic. Soferii automobilelor hibride cu functionare pe benzina observa adesea, spre propria lor surprindere, ca pe parcursul calatoriilor lungi pe autostrada, economia efectiva de carburant se diferentiaza complet de cea prezentata de producator. Dar nu se întâmpla la fel si cu Golf TDI Hybrid. La urma urmei, motoarele TDI cu un cuplu ridicat de la Wolfsburg s-au dovedit extrem de eficiente în timpul deplasarilor pe autostrada. Motorul TDI si cel electric se combina pentru a forma o sursa de propulsare, care este pe cât de ecologica pe atât de economica, respectând standardul actual Euro 5 privind emisiile. Golf TDI Hybrid prezentat la Geneva este doar un prototip. Dar cu siguranta nu va ramâne la acest stadiu. Design exterior si interior: dezvoltarea durabila ca inspiratie Modelul Golf TDI Hybrid este un automobil prin care dezvoltarea durabila – protejarea resurselor – devine elementul central al întregului proiect. Aceasta tema a dezvoltarii durabile a influentat aspectul exterior si cel interior ale prototipului Hybrid. Designul exterior al modelului Golf are valoarea intrinseca: neutra în ceea ce priveste statutul si fara vârsta, forma sa întruchipeaza conceptul de dezvoltare durabila ca foarte putine automobile din istoria auto. Pentru modelul Golf TDI Hybrid, foarte multa atentie a fost acordata optimizarii aspectului aerodinamic si, în acelasi timp, noilor accente modeste dar evidentiate care au fost create. În habitaclu, culoarea „Arctic”, împreuna cu ornamentele albastre, creeaza o atmosfera vioaie si familiara. Materialele utilizate pentru acest model sunt uimitoare. Acestea au propria lor calitate si stralucire sau „estetica ecologica”, în termenii jargonului proiectantilor. Proiectantul-sef de la Volkswagen, Friederike Plock-Girmann, a expus urmatoarea idee: „Niciodata nu s-au mai folosit materiale atât de moderne, atractive sau, pur si simplu, exceptionale. Materialele textile inteligente nu sunt numai decorative. Viitorul apartine unor astfel de materiale durabile. Ele ne ofera noua, proiectantilor, sansa de a conferi formei trasaturi estetice actuale si ecologice.” Modificari interioare în detaliu: – zona mediana a scaunelor prezinta un model cu aspect de „pir”- un material produs din poliester reciclat – portiunile laterale ale scaunelor sunt îmbracate în asa-numita „piele ecologica”, un nou tip de material textil asemanator pielii obtinut din componentele ramase în urma procesarii pielii – spatarele albastre ale scaunelor sunt îmbracate în piele spaltuita, rezultata în urma procesarii pielii – o atractie vizuala si tehnica: ornamente decorative sub forma de benzi, realizate din bambus 3) Modelul Passat Variant TSI EcoFuel, prezentat si el în premiera la Geneva, marcheaza începutul unei noi ere pentru automobilele alimentate cu gaze naturale. Pâna acum, autoturismele alimentate cu gaze naturale, desi ecologice si cu consum redus, aveau reputatia de a fi „cuminti”. Passat contrazice aceasta impresie, datorita motoarelor sale TSI de 110 kW / 150 CP. De asemenea, motorul turbo cu injectie directa cu care este echipat noul Passat, proiectat în mod expres pentru a functiona cu gaze naturale, consuma maxim 5,2 kg de gaz la suta de kilometri. Modelele Passat si Passat Variant TSI EcoFuel vor fi lansate pe piata la sfârsitul anului. Putere maxima cu cel mai mic consum de carburant Motorul TSI EcoFuel al Passat Variant este conceput pentru a fi bivalent din perspectiva combustibilului utilizat, astfel încât, indiferent daca functioneaza pe baza de gaz sau benzina, puterea sa este de 150 CP. La turatii reduse de numai 1500 rpm, motorul poate deja sa dezvolte un puternic cuplu de forte de 220 Nm pe care-l mentine pâna la un nivel de 4.800 rpm. Si performantele la rulare sunt la fel de sportive. Passat Variant accelereaza de la 0 km/h la 100 km/h în doar 9,7 secunde. Viteaza sa maxima este de 210 km/h. La fel de impresionanta este si seria detaliilor teoretice: cu 22 kg de gaz, stocat în trei rezervoare, sub podeaua portbagajului, si cu 31 l de benzina, Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel poate parcurge 800 km. Numai cantitatea de gaz ajunge pentru parcurgerea a 420 km. Caracteristicile interne ale motorului au fost puternic prelucrate Utilizarea motorului TSI pe post de „arzator” a necesitat modificari profunde ale structurii motorului. Deoarece în timpul functionarii pe baza de gaz – care difera de arderea benzinei – combustibilul nu asigura niciun fel de lubrifiere suplimentara, iar presiunile sunt mai mari, supapele, segmentii de piston si pistoanele trebuie rigidizate sau ranforsate. În acelasi timp, dimensiunile turbocompresorului au fost reduse, iar duzele speciale de admisie a gazelor au fost integrate în galeria de admisie. Un modul de control recent dezvoltat comanda reglarea si comutarea între cele doua moduri de functionare. Succesul sistemului este evident din moment ce Passat Variant TSI EcoFuel are nu numai un consum redus de carburant, ci este si foarte ecologic: este unul dintre primele motoare „non-diesel” din lume care întruneste cerintele standardului Euro 5 ce va intra în vigoare începând cu septembrie 2009. 4) Volkswagen continua campania sa BlueMotion si în 2008. Cel mai nou model din aceasta serie este Sharan BlueMotion, care este expus pentru prima data la Salonul de la Geneva. Cu un consum mediu extrem de scazut, de doar 6,2 litri de motorina la suta de kilometri, Sharan BlueMotion economiseste 0,7 litri fata de modelele „conventionale”. Pe acelasi sistem, emisiile de CO2 au fost reduse de la 177 g/km la 159 g/km. Acestea sunt valori excelente pentru un monovolum cu sapte locuri, cu un volum util de 2.610 litri si o masa maxima admisa de 2.510 kilograme. Modelul este propulsat de un motor TDI de 103 kW / 140 CP, echipat cu un filtru de particule diesel (DPF). Dotarile optionale BlueMotion sunt disponibile în combinatie cu pachetele de echipamente Trendline si Comfortline. Livrarile vor începe în aceasta vara. În ciuda consumului redus de carburant, Sharan BlueMotion îsi mentine agilitatea originala. Datorita motorului TDI de 2,0 l, cu un cuplu ridicat (310 Nm la 1.750 rpm), „specialistul” segmentului accelereaza de la 0 km/h la 100 km/h în doar 11,9 s. Viteaza sa maxima a fost îmbunatatita de la 192 km/h la 195 km/h. Printre cauzele care au dus la reducerea consumului de carburant se numara modificarile interne ale motorului si rapoartele de transmisie mai ridicate. Un efect secundar placut: cu rezervorul umplut cu 70 l de combustibil, automobilul Sharan BlueMotion parcurge acum peste 1100 km. Motorul si transmisia modelului Sharan BlueMotion Cel mai economic Sharan din toate timpurile chemat la rampa – fiind singura versiune BlueMotion de acest gen de pâna acum – este motorul 2.0 TDI cunoscut prin putere si eficienta. Pentru a satisface cele mai ambitioase obiective legate de economia de carburant a modelelor BlueMotion, chiar si pentru Sharan, a carui greutate se ridica la 1,6 tone, specialistii în domeniul motoarelor diesel au schimbat parametrii importanti privind emisiile prin modificarea unor programe software. Acestia includ suprapresiunea, timpii de injectie si rata de recirculare a gazelor de evacuare. Un efect echivalent în privinta reducerii consumului de carburant are raportul de transmisie cel mai ridicat al transmisiei cu sapte trepte. Treapta a patra de viteza are un raport de transmisie mai ridicat cu 7,2 %. Au fost marite si rapoartele aferente celei de-a cincea trepte de viteza (+8,1 %) si celei de-a sasea (+7,7 %). Valoarea cW redusa cu 6,3% La fel ca versiunile BlueMotion ale Polo, Golf, Golf Plus, Jetta, Passat si Touran anterior, modelul Sharan a fost optimizat din punct de vedere aerodinamic. Prin îmbunatatirea caracteristicilor sasiului, inginerii au reusit sa reduca coeficientul de rezistenta cu 6,3 %, de la cW 0,31 la cW 0,29. Trenul de rulare standard mai coborât îmbunatateste, de asemenea, coeficientul de rezistenta; sasiul a fost coborât cu 25 mm. Sharan este livrat cu pneuri cu dimensiunile 195/60 R16; presiunea aerului din pneuri a fost marita cu 0,3 bar în scopul obtinerii celei mai scazute rezistente aerodinamice. 5) Modelul Golf Variant va fi oferit spre vânzare de catre Volkswagen într-o versiune cu tractiune integrala permanenta. Acest automobil a fost proiectat pentru a directiona pâna la 100% din capacitatea de tractiune catre puntea spate, daca circumstantele extreme impun acest lucru. Astfel, Golf Variant TDI 4Motion ofera cea mai buna aderenta, chiar si în conditiile cele mai dificile. Sistemul 4Motion este completat de un motor TDI cu consum redus si valori ridicate ale cuplului, cu o putere de 77 kW / 105 CP. Modelul Golf Variant TDI 4Motion accelereaza de la 0 la 100 km/h în 12,9 secunde, are o viteza maxima de 185 km/h si consuma doar 6 litri de motorina la suta de kilometri. Drept dotare standard, Golf Variant TDI 4 Motion dispune de o cutie de viteze manuala cu sase trepte. Distributia puterii catre puntile fata si spate este controlata de un diferential Haldex electronic. Integrat direct în puntea spate, acest tip de diferential are o structura compacta, asigurând un transfer de putere variabil. În conditii extreme, întreaga putere dezvoltata de motor poate fi transferata puntii spate. Drept rezultat, Golf Variant TDI 4Motion este capabil sa furnizeze cea mai buna aderenta chiar si pe suprafete acoperite cu zapada. Acest aspect se aplica si în alte conditii: tractiunea integrala permanenta îmbunatateste fortele la efectuarea virajelor, chiar si pe carosabil uscat, contribuind astfel la asigurarea unui plus de siguranta activa si atmosfera de voie buna pe parcursul calatoriilor. Capacitate de remorcare de pâna la 1.500 kg Pe lânga beneficiile în materie de comportament excelent la deplasare, tractiunea integrala este un dar si atunci când vine vorba de tractarea unei remorci. Golf Variant TDI 4Motion se poate deplasa cu usurinta în pante cu grade de înclinare de pâna la 12% suportând o sarcina de 1.500 kg la nivelul cuplajului de remorcare – o valoare cu 100 kg mai mare decât în cazul modelului cu tractiune pe puntea fata. Sistemul 4Motion cu tractiune integrala poate fi comandat pentru toate liniile de echipare (Trendline, Comfortline, Sportline). Dotarile de siguranta standard ale automobilului includ sase airbaguri si programul electronic de stabilitate ESP. Prevazuta ca dotare standard în acest caz este functia de stabilizare a remorcii, care ajuta la evitarea deplasarii oscilatorii periculoase a remorcii. Golf Variant poate fi comandat cu dotari optionale, precum suspensii pentru drumuri grele (garda la sol ridicata cu 20 mm). Disponibil tot ca o dotare optionala speciala este scutul de protectie al trenului de rulare, ce protejeaza motorul si partea inferioara a caroseriei la impactul cu pietrele. 6) Dupa premiera mondiala din SUA, Volks¬wagen prezinta pentru prima data în Europa, modelul Passat CC. Trasaturile sale distinctive sunt design-ul tipic coupé cu patru usi, confortul impresionant, dar si dinamica pura, habitaclul sport. Nu exista compromisuri în privinta spatiului. Prin jocul dintre aceste contraste a luat nastere un autovehicul al carui concept si design impun noi directii ce depasesc tendinta generala. În acelasi timp, Passat CC este similar unei platforme de tehnologie progresista ce include sisteme de asistenta inovatoare si de dinamica a sofatului. Printre acestea se numara sistemul de mentinere a directiei de rulare “Lane Assist” si un nou „sistem adaptiv de control al suspensiilor”. Volkswagen pune la dispozitie noul Passat CC exclusiv cu motoare de înalta tehnologie cu injectie directa. Motoarele pe benzina (TSI si FSI) dezvolta 118 kW / 160 CP, 147 kW / 200 CP si 220 kW / 300 CP; motoarele cu tehnologie common rail (TDI) ating puteri de 103 kW / 140 CP si 125 kW / 170 CP. Passat CC este plasat în gama premium a clasei medii de autovehicule, în cazul de fata cea a berlinelor sport si coupé-urilor. Totusi, pe baza dimensiunilor si a gamei bogate de dotari de confort si calitate, automobilul depaseste limitele clasei sale avansând catre clasa medie-superioara. Pietele de comercializare principale sunt America de Nord, Europa occidentala si Japonia. Produs în fabrica Volkswagen din Emden, Germania, Passat CC va fi lansat initial în Europa în cel de-al doilea trimestru al anului. În cel de-al patrulea trimestru, automobilul va ajunge si în SUA si Canada, urmate de Japonia.