40 de ani de Dacia
Pe 20 august 1968, pe portile uzinei de la Mioveni iesea primul automobil Dacia. Joi se împlinesc 40 de ani de atunci, timp în care Dacia a devenit nu numai cel mai cunosc brand auto românesc, dar si unul dintre cele mai cautate pe pietele externe, în special în ultimii ani.
Colaborarea dintre Dacia si Renault a adus pe piata în ultimii ani o gama complexa de masini competitive, capabile sa se bata de la egal la egal cu firme de renume de pe piata auto. Mai mult, Dacia se bucura de un succes neasteptat în Europa, Germania fiind doar una dintre tarile în care modelul Logan s-a vândut foarte bine, în detrimental unor marci importante.
Primul si cel mai nou model Dacia: 1100 si Sandero Stepway
Grupul Renault a investit, din 1999 si pâna în prezent, peste 600 de milioane de euro în modernizarea echipamentelor de productie ale uzinei de la Pitesti. Autoturismele produse atât în tara cât si în strainatate sunt comercializate astazi în peste 40 de tari.
Istoria de 40 de ani a modelelor Dacia
Primul SUV-ul Dacia, care urmeaza a fi lansat la jumatatea anului viitor, se va numi Kanjara sau Duster+2. Potrivit celor mai noi informatii acesta va fi prima Dacie, din actuala colaborare cu Renault, ce nu va mai fi construita pe platforma Logan.
Masina va avea la baza platforma lui Nissan Qashqai, cu lungimea de 4.50 metri si va putea „adaposti” chiar si sapte pasageri. Asta deoarece SUV-ul Dacia va fi disponibil în doua versiuni de caroserie: una obisnuita, cu cinci locuri, si a doua alungita cu aproximativ 20 de centimetri, ce va oferi sapte locuri.
Cel mai nou membru în familia Dacia este Sandero Stepway, lansat pe 17 iunie, în România. Masina costa 9.200 de euro, în cazul variantei pe benzina (1,6 litri si 90 CP), iar cea pe motorina (dCi de 70 CP) poate fi achizitionata pentru 10.400 euro, TVA inclusa.
Odata cu primele informatii aparute în presa despre acest vehicul s-a vorbit despre el ca fiind ba un SUV, ba un crossover. Oficialii Dacia au pus capat acestor speculatii: „Stepway nu este un crossover, nu este un SUV, ci este o versiune îmbunatatita a lui Sandero”, a declarat Daniel Sasarman, sef produs Sandero, în cadrul conferintei de presa organizate cu ocazia lansarii modelului Stepway.
Modelul Sandero, este derivat din Renault Sandero, comercializat de grupul francez în Brazilia si Argentina. Dacia Sandero a fost prezentata oficial, pentru prima oara, la Salonul Auto de la Geneva, din martie 2008.
Este primul autoturism care a purtat noua sigla a companiei Dacia si poate fi achizitionat pentru preturi care pornesc de la 6.890 euro.
Masina este disponibila în cinci versiuni de echipare si doua motorizari pe benzina, 1,4 si 1,6 litri, de 75, respectiv 90 de cai putere. Motorizarile diesel vor fi introduse abia anul viitor, din cauza restrictiilor de productie ale uzinei de la Pitesti si ale furnizorului de motoare alimentate cu motorina. Pâna la finele anului, Sandero va intra pe mai mult de 40 de piete, din întreaga lume.
Penultimul dintre cele cinci modele dezvoltate pe platforma Logan (B0) este Dacia Logan Pick-Up.
Automobilul utilitar a fost lansat în primavara acestui an, dupa ce a fost prezentat în premiera mondiala la SIAB 2007. Masina este echipata cu un propulsor pe benzina 1,6 MPI si o motorizare diesel 1,5 dCi, disponibila în doua variante de putere: 70 si 85 CP. Sarcina utila a autoturismului este de 800 de kilograme iar platforma de încarcare masoara 1,8 metri. În plus, cabina dispune de un spatiu de depozitare, situat în spatele scaunelor, cu un volum de 300 de litri. Pretul pentru automobil se situeaza între 7.250 euro si 9.300 euro, în functie de versiunea de motorizare.
Dacia Logan Van si MCV sunt modelele care au precedat versiunea Pick-Up. În 2006, la Salonul Auto de la Paris a fost lansata Dacia Logan MCV(Multi Convivial Vehicle) sau break.
Aceasta este versiunea station wagon a modelului Logan. Masina dispune de sapte locuri, pe trei rânduri, ultimul putând fi demontat, pentru marirea capacitatii portbagajului. Volumul acestuia este de 700 litri fara al treilea rând de scaune si poate ajunge la maximul de 2.350 litri. Comercializarea versiunii MCV a început în România la 4 octombrie 2006, iar pe pietele externe, din 2007. Acest model a fost primul dintre cele cinci care au la baza platforma Logan.
Dacia Logan VAN are si ea la baza platforma mecanica Logan MCV.
Acest model a fost special conceput la vremea respectiva pentru a înlocui vechiul Pick-Up. La exterior masina seamana foarte mult cu MCV-ul, deosebirea constând în înlocuirea geamurilor laterale spate si a lunetei, cu tabla. Interiorul a fost amenajat pentru obtinerea unei mase utile de 800 kg si un volum util de 2.500 litri. Noutatea pentru Dacia a fost, în acel moment, prezenta airbag-urilor pentru torace.
Dacia Logan Sedan a fost lansata în data de 2 iunie 2004, la Salonul Auto de la Paris, si a putut fi achizitionata din 1 septembrie, acelasi an.
Sursa:www.antena3.ro