250 de milioane de unitati de comanda a motorului produse de Bosch

img
Home / Stiri si noutati auto / 250 de milioane de unitati de comanda a motorului produse de Bosch

250 de milioane de unitati de comanda a motorului produse de Bosch Un produs Bosch de succes a sarbatorit luna trecuta atingerea unei cifre importante de productie: furnizorul auto a fabricat unitatea electronica de comanda a motorului cu numarul 250 de milioane în uzina sa din Salzgitter. În motoarele diesel si cu aprindere prin scânteie moderne, aceasta unitate furnizeaza controlul electronic care asigura injectarea la momentul oportun a cantitatii exacte de carburant necesare în cilindru. Compania Bosch a lansat prima generatie a acestui sistem de gestionare a motorului în anul 1979, acesta fiind utilizat în cadrul modelului BMW 732i cu sase cilindri. Cunoscut sub denumirea de Motronic, sistemul înca reprezinta baza tehnologica pentru toate generatiile de unitati de comanda a motorului Bosch, prezente si viitoare. Sistemul Motronic a permis pentru prima data controlul precis al injectiei de carburant. În cazul motoarelor cu aprindere prin scânteie, procesul de injectie era combinat cu cel de aprindere, în cadrul unui sistem electronic. Utilizate si testate de milioane de ori, sistemele de gestionare a motorului ME(D)17, pentru motoarele cu aprindere prin scânteie si EDC17 (gestionare electronica diesel), pentru motoarele diesel, au un rol decisiv în realizarea unor motoare nu numai fiabile, dar si economice si ecologice. În anul 2011, compania Bosch intentioneaza sa produca aproximativ 25 de milioane de unitati de gestionare a motorului în întreaga lume.Cresterea gradului de integrare a unor functii suplimentareÎncepând cu anul 2005, unitatile ME(D)17 si EDC17 au o platforma hardware comuna. Software-ul celor doua sisteme de gestionare a motorului poate fi modificat pentru a satisface cerintele individuale ale fiecarui client, precum si pe cele ale diferitelor segmente de piata. În cazul sistemului diesel common-rail, unitatea EDC17 ajusteaza în mod precis momentul de începere a injectiei, cantitatea de carburant injectata, presiunea de injectie, timpul de injectie si amestecul aer carburant, în functie de cerinte. În cazul functionarii motorului cu amestec stratificat, unitatea de comanda ME(D)17 este folosita împreuna cu sistemul de injectie directa de benzina pentru a îmbunatati amestecul aer – carburant, reducând astfel consumul de carburant si emisiile de CO2 cu pâna la 15 procente. În combinatie cu procesul de supraalimentare cu ajutorul unui turbocompresor, sistemul permite reducerea dimensiunilor motoarelor, dar si a consumului de carburant si a emisiilor poluante, fara a diminua performanta acestora. Datorita chipset-ului puternic cu un procesor pe 32 de biti, în sistemul de gestionare a motorului pot fi integrate multe functii. Acestea includ controlul presiunii de supraalimentare pentru turbocompresoare, sincronizarea variabila a arborelui cu came, sistemele de tratare a gazelor de evacuare, controlul vitezei prin intermediul unui controler, imobilizarea electronica si diagnoza la bord. În acelasi timp, sistemele de siguranta cum ar fi controlul tractiunii si programul electronic de stabilitate ESP®, pot sa intervina în procesul de gestionare a motorului pentru a spori siguranta activa. De asemenea, Motronic poate fi adaptat pentru carburanti alternativi. În cazul utilizarii în cadrul unui sistem de alimentare cu doua tipuri de carburant, Motronic gestioneaza folosirea alternativa a gazului natural comprimat si a benzinei, în motorul cu aprindere prin scânteie. Sistemul optional FlexFuel permite functionarea motoarelor cu un amestec de benzina-etanol într-o proportie variabila – de la utilizarea exclusiva a benzinei, la functionarea numai pe baza de etanol pur.  Platforma unitatii de comanda este adaptata la cerintele viitorului„Atât în prezent, cât si în viitor, unitatile de comanda a motorului Bosch sunt proiectate pentru a reduce si mai mult emisiile motoarelor diesel si cu aprindere prin scânteie” declara dr. Markus Heyn, membru al echipei de management executiv al diviziei Diesel Systems, responsabil pentru autoturisme. Iar dr. Rolf Bulander, presedintele diviziei Gasoline Systems, a declarat: „De asemenea, folosim aceasta platforma a unitatii de comanda a motorului adaptata la cerintele viitorului pentru a integra noi functii pentru autovehicule hibride actuale si viitoare.”În prezent, compania Bosch produce unitati de comanda a motorului în zece locatii din întreaga lume, incluzând uzina principala din Salzgitter (Germania), Hatvan (Brazilia), Juarez (Mexic) si Souzhou (China).

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *