2008 un an record pentru Volkwagen

2008- Un an record pentru Volkwagen Volkswagen a obtinut cele mai bune rezultate din istoria companiei în domeniul vânzarilor, cifrei de afaceri si profitului Pentru prima data a fost înregistrat un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre Winterkorn: „Ne mentinem obiectivele pentru anul 2018“ Dezvoltarea autovehiculelor si sistemelor de propulsie se afla în centrul atentiei Bucuresti, 13 martie 2009 – Anul trecut, în ciuda deteriorarii dramatice a conditiilor cadru, concernul Volkswagen si-a atins obiectivele în domeniul vânzarilor, al cifrei de afaceri si al rezultatelor înregistrând valori istorice. În conditiile unei cresteri a vânzarilor cu 1,3 procente la 6,3 milioane de autovehicule, cifra de afaceri s-a majorat cu 4,5 procente la 113,8 miliarde euro. Rezultatul operational de 6,3 miliarde euro a depasit valoarea din anul precedent cu 3,0 procente. Dupa impozitare, s-a înregistrat un profit de 4,7 miliarde euro (plus 13,7 procente). „Pentru Volkswagen, 2008 a fost un an bun, cu succese deosebite. La nivelul întregului concern, am depus eforturi enorme pentru a realiza obiectivele noastre ambitionase si am reusit ce ne-am propus. Concernul Volkswagen s-a tinut de cuvânt“, a afirmat ieri, prof. dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al Volkswagen cu ocazia prezentarii bilantului în Wolfsburg. Acest rezultat este si dovada unei performante deosebite la nivel de echipa. „Concernul Volkswagen a demonstrat ca se poate remarca pozitiv si în conditii nefavorabile. Acesta ramâne obiectivul nostru pentru anul curent“, a completat Winterkorn. „În acest sens, privim catre perioada care va urma crizei. Pentru ca un lucru este cert: piata automobilelor va reprezenta din nou o atractie. Iar concernul Volkswagen se pregateste consecvent pentru aceste vremuri.“ În anul 2008, Volkswagen a înregistrat pentru prima data un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre pentru activitatea concernului în sectorul automobilelor, cu 10,9 procente dupa 9,5 procente pe parcursul anului precedent. Astfel a demonstrat rentabilitatea cheltuielilor actuale de capital si si-a depasit propriul obiectiv de rentabilitate minima de 9 procente. „Prin dezvoltarea noilor modele cu tehnologii inovatoare si gratie soliditatii noastre financiare beneficiem de o pozitie foarte buna în comparatie cu concurenta în acest mediu afectat în prezent de criza”, a afirmat directorul financiar Hans Dieter Pötsch. „Pentru prima data în istoria concernului Volkswagen am obtinut un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre. Este o performanta remarcabila a firmei noastre si demonstreaza în mod impresionant ca am reusit sa îmbunatatim sistematic profitul operational în conditiile mentinerii unei discipline în domeniul investitiilor”, sustine Pötsch. În ciuda provocarilor deosebite datorate deteriorarii semnificative a mediului, pentru anul 2008 a fost posibila o crestere a rezultatului operational în cadrul concernului de la 6,2 miliarde euro la 6,3 miliarde euro. Un rezultat pozitiv deosebit a fost oferit în special de costurile de productie reduse cu un miliard de euro. „Acesta reprezinta o baza pozitiva pentru a face fata provocarilor actuale în industria automobilelor si a intensifica eforturile noastre”, a sustinut Pötsch. „În special,ca urmare a disciplinei noastre consecvente în domeniul costurilor si a optimizarii proceselor noastre am reusit sa asiguram pe termen lung profitabilitatea si, prin aceasta, capacitatea concurentiala a concernului”, a subliniat Pötsch. „În lipsa scaderii dramatice de pe pietele de automobile, rezultatul nostru ar fi atins o noua dimensiune „, a adaugat Winterkorn. Dupa impozitare, profitul în valoare de 4,7 miliarde euro s-a majorat cu 13,7 procente. Ca urmare a modificarilor în cadrul reformei normelor fiscale aplicabile societatilor comerciale din Germania s-a redus volumul impozitului pe profit. Consiliul de administratie si comisia de supraveghere propun adunarii generale sa majoreze dividendele la 1,93 (1,80) euro per actiune initiala si 1,99 (1,86) euro per actiune privilegiata. În anul 2008, concernul Volkswagen a investit aproximativ 6,8 miliarde euro pentru extinderea gamei de produse si pentru realizarea noilor centre de productie din Rusia si India. În acest sens, în centrul atentiei s-a aflat dezvoltarea seriei BlueMotion si realizarea de tehnologii care sa permita un consum redus de carburant pentru autoturismul ecologic al viitorului. Piete Pe parcursul anului trecut, la nivelul întregului concern, au fost lansate pe piata 52 de modele noi, versiuni ulterioare si variante perfectionate. „În prezent, concernul Volkswagen dispune de cea mai atractiva si mai bine vânduta gama de modele din industria automobilelor”, sustine Winterkorn. În conditiile unei scaderi cu 6 procente a pietei automobilelor, cel mai mare producator de automobile din Europa a obtinut o majorare a numarului de unitati livrate, câstigând cote semnificative pe alte piete importante. În acest context, regiunile cu cea mai intensa rata de crestere au fost America de Sud, Asia-Pacific, precum si China, unde au fost livrate pentru prima data peste un milion de autovehicule (+12,5 procente). În Germania, concernul a livrat 1,06 milioane autovehicule (+0,5 procente) si a obtinut rezultate superioare în comparatie cu media înregistrata pe piata (-1,8 procente). În acelasi timp, cota de piata s-a majorat cu 0,9 puncte procentuale la 33,6 procente. Cea de-a treia piata ca volum a concernului, este vorba despre Brazilia, cu 633.300 de unitati livrate (+8,9 procente), a contribuit la rezultatul pozitiv în domeniul vânzarilor. Cu 314.500 de unitati vândute (-4,5 procente), Volkswagen of America a rezistat în contextul unei scaderi semnificative a pietei generale (-18,0 procente). Prin decizia de a realiza o noua fabrica în Tennessee si mutarea firmei în Virginia, Volkswagen of America a creat conditii importante pentru un viitor de succes în SUA. Marci si domenii de activitate Suplimentar fata de lansarea pe piata a noilor modele, precum Passat CC si Scirocco, în centrul atentiei Volkswagen s-a aflat noul Golf. Rezultatul operational pe parcursul anului comercial precedent s-a majorat cu 40 de procente, la 2,7 (1,9) miliarde euro. Pierderile datorate cursului actual de schimb au fost acoperite foarte bine prin reducerea costurilor fixe si îmbunatatirea cheltuielilor de productie. Pentru prima data în istoria firmei, marca premium Audi a livrat peste un milion de autoturisme. La acest rezultat a contribuit, printre altele, noul A4. Rezultatul operational s-a majorat la 2,8 (2,7) miliarde euro. Cel mai important nou model lansat de Škoda pe piata este Superb. Rezultatul operational al societatii din Cehia a atins 565 (712) milioane euro. Ca urmare a cursului de schimb nefavorabil pe termen lung al coroanei cehe, acesta a scazut cu 147 milioane euro în raport cu anul precedent. La SEAT, punctul de atractie a fost noul Ibiza, lansat cu succes pe piata. În ciuda implementarii consecvente a programului de îmbunatatire a rezultatului, ca urmare a dificultatilor iesite din comun pe piata principala de desfacere reprezentata de Spania, SEAT a înregistrat o pierdere de 78 (+8) milioane euro. În contextul unei scaderi semnificative a vânzarilor la categoria autoturismelor de lux, Bentley a obtinut un profit de 10 (155) milioane euro. Ca urmare a cresterii numarului de unitati vândute, a optimizarilor la capitolul costurilor, precum si a îmbunatatirilor în domeniul productiei, Volkswagen Autovehicule Comerciale a înregistrat o crestere a rezultatului cu 23 de procente, cu o cifra de 375 (305) milioane euro. În contextul economic de ansamblu marcat de dificultati, Volkswagen Servicii Financiare, cu 893 (957) milioane euro, a oferit din nou o contributie ridicata la rezultatul obtinut. O satisfactie deosebita a fost extinderea portofoliului de contracte cu 8 procente, la 7,1 milioane. Pentru intervalul ulterior preluarii în concern la data de 22 iulie 2008, Scania a obtinut un rezultat operational de 417 milioane de euro. Integrarea noii marci în concern s-a desfasurat cu succes, a afirmat Winterkorn. „Am identificat numeroase posibilitati pentru o cooperare mai strânsa si lucram la implementarea acestora.” În acelasi timp, prin decizia de a vinde sectorul vehiculelor comerciale de mare tonaj din Brazilia catre MAN AG, implicarea în domeniul autocamioanelor si al autobuzelor a fost orientata catre doi piloni puternici: participatiile noastre de succes la MAN si Scania. Perspective Concernul Volkswagen îsi mentine obiectivele stabilite pentru anul 2018. „Dorim sa pozitionam firma în vârful ierarhiei industriei de automobile, dorim sa satisfacem exigentele tuturor clientilor, sa beneficiem de cei mai buni angajati si sa ne dezvoltam la nivel mondial, cu obtinerea de profituri ridicate”, a afirmat Winterkorn. În acest context, produsele inovatoare si ecologice reprezinta cheia succesului pentru viitorul firmei. „Numai cine îsi mentine si în prezent la turatie maxima motorul în directia inovatiilor se poate pregati pentru perioada care va urma vremurilor actuale”, afirma Winterkorn. Numai pâna în anul 2010, concernul va lansa pe piata peste 20 de noi modele. Pilonul tehnic pentru concernul de succes care include mai multe marci este reprezentat de platformele modulare la nivelul întregii firme. Acestea asigura costuri concurentiale, în conditiile unei varietati suplimentare la capitolul modelelor si al marcilor. Sistemul de platforme modulare longitudinale a fost implementat cu succes. În anii urmatori, în baza platformelor modulare transversale (MQB), vor fi create peste 40 de modele. Conform estimarilor consiliului de administratie, perspectivele comerciale pentru anul 2009 sunt marcate de incertitudini si riscuri semnificative. Volatilitatea ridicata a evolutiei pietei nu permite în prezent formularea de estimari fiabile cu privire la evolutia anului comercial. „Ne vom confrunta cu un an foarte dificil”, a subliniat Winterkorn. În acelasi timp si-a exprimat si încrederea ca cel mai mare producator de automobile din Europa va deveni mai puternic în urma etapei actuale. „Punctele forte ale concernului alcatuit din mai multe marci îsi dovedesc avantajele, motiv pentru care consider ca Volkswagen se va afla în Pole Position pentru perioada ulterioara crizei, când pietele vor deveni din nou atractive”, completeaza Winterkorn. „Ramânem pe banda de depasire, iar rezervorul este plin.” Cel mai important argument este în continuare oferta de modele. În 2009, concernul nostru va lansa pe piata aproximativ 60 de modele noi, îmbunatatiri de produs, precum si continuari ale seriilor de modele. „Obiectivul nostru declarat este acela de a asigura concernului Volkswagen un rezultat mai bun în comparatie cu piata generala, câstigând în mod suplimentar la nivel mondial noi cote de piata”, a afirmat Winterkorn. Toate fortele si mijloacele financiare sunt concentrate catre extinderea gamei de produse cu autovehicule inovatoare si ecologice. În prezent, concernul comercializeaza 132 de modele cu emisii de CO2/km mai reduse de 140 g. În anul 2009, veniturile din vânzari ale concernului vor fi mai scazute în raport cu cele din anul precedent, ca urmare a reducerii volumului de vânzari. Cresterea costurilor de refinantare si deteriorarea situatiei în tarile în care îsi desfasoara activitatea concernul vor afecta în mod suplimentar rezultatul. Din aceasta perspectiva, nu este posibila atingerea rezultatului remarcabil din anii precedenti. Concernul va echilibra aceasta evolutie în special prin disciplina consecventa în domeniul cheltuielilor si al investitiilor, precum si prin optimizarea permanenta a proceselor sale.