2008 – noul crossover Peugeot
2008 – noul crossover PeugeotCu noul 2008, Peugeot îsi consolideaza expertiza dobândita prin succesul repurtat de crossover-ul 3008, pentru a crea un autovehicul inovator, destinat segmentului B. Programat sa fie pus în vânzare din primavara anului 2013, acesta se raliaza dinamicii ofensivei initiate cu succes de 208.Peugeot inoveaza, proiectând primul crossover urban, facil, atractiv, care ofera senzatii exceptionale la volan:- Un habitaclu inovator, structurat în jurul volanului de dimensiuni mici, ce combina panoul de bord de înalta calitate si touch-screen-ul, mentinând strategia de produs a marcii;- Un comportament dinamic sinonim relaxarii, gratie expertizei Peugeot în materie de manevrabilitate si comportament rutier;- Libertatea de a rula pe teren mixt, gratie garzii la sol înalte, protectiei si functiei Grip Control.Un design unic, pentru un teritoriu nou2008 reinventeaza standardele vehiculelor de volum mare pe segmentul de autoturisme mici. Alura stilistica puternica îi consolideaza identitatea, optimizând volumul si placerea condusului.Cu un sasiu ridicat, 2008 vine echipat cu jante de aliaj tip „Mud&Snow” pe 17”, cu aspect mat. Forma deosebita a conturului arcadelor rotilor confera modelului 2008 o atitudine de forta. Spoilerele negre si pragurile îl protejeaza, la fel ca si panourile fata si spate din otel cu ornamente laterale cromate.Partea frontala adopta noile coduri stilistice ale Peugeot. Sculptate cu multa finete, liniile capotei sugereaza luminozitatea, forta si siguranta 2008-ului. Grila fluida se evidentiaza prin rafinament si forta. Cu un design deosebit, aceasta se integreaza perfect caroseriei, pentru a evidentia aspectul felin. Acesta este accentuat si de luminile diurne de tip LED. Capota si aripile sporesc senzatia de siguran?a, precizie si forta, în pofida greutatii reduse.Grip Control, pentru o tractiune optimizataSistemul brevetat de catre Grupul PSA optimizeaza tractiunea în conditii de aderenta slaba. Garda la sol de 16 cm este completata de sistemul de tractiune inovator, de anvelopele „Mud&Snow” fixate pe jantele cu un design deosebit, ce combina nuantele stralucitoare cu cele mate.Versatil si flexbil, sistemul Grip Control permite adaptarea la tipul de teren întâlnit, actionând asupra rotilor fata la comanda conducatorului auto. Într-adevar, acesta poate selecta în orice moment din modul Standard tasta integrata în consola centrala pentru: Zapada, Off-Road, Nisip, ESP Off.La 2008, functia Grip Control este disponibila pentru 2 dimensiuni de anvelope: 215/60 R16 sau 205/50R17.O gama eficienta de motorizariGratie design-ului, siluetei aerodinamice si gamei extinse de motorizari, consumul de carburant se reduce pâna la 3.8 l / 100 km, obtinându-se astfel un nivel al emisiilor de doar 98 g/km CO2.Expertiza si inovatia tehnologica a Grupului – introducerea sistemuluiStop&Start la motorizarile pe benzina, Diesel e-HDi, noua generatie de motoare în 3 cilindri pe benzina – pozitioneaza modelul 2008 drept lider pe segmentul sau, combinând cu succes protectia mediului si placerea condusului.Noua generatie de motoare pe benzina în 3 cilindriProiectata în întregime de catre PSA, noua gama de motorizari pe benzina în 3 cilindri si-a dovedit deja eficienta în materie de consum si emisii de CO2.O gama Stop&Start completa: e-VTi benzina si e-HDi DieselAceasta tehnologie a fost introdusa cu succes la motorizarile e-HDi pe 508 si 308, înainte de a deveni extrem de populara la întreaga gama 208. Astazi, motorizarile e-VTi lansate de 2008 permit clientilor ce opteaza pentru motorizarile pe benzina sa se bucure de aceleasi avantaje.Integrata atât la motorizarile diesel cît si la cele pe benzina, aceasta tehnologie optimizeaza consumul si sporeste confortul la volan, fiind acum disponibila la 6 din cele 9 motorizari ale gamei 2008.Noile motorizari în 3 cilindri TurboÎn lunile de dupa lansare, gama de motorizari va fi extinsa cu versiunile turbo pe benzina în trei cilindri. Doua nivele de putere va stau la dispozitie: 1.2l e-THP 110 CP si 1.2 l e-THP 130 CP, ce ofera o rulare linistita, în special multumita cuplului mare, respectiv de 205 si 230 Nm.