top banci online straine

100 de ani de cand Bosch a introdus sistemele electrice in dotarea masinilor

img
Home / Stiri si noutati auto / 100 de ani de cand Bosch a introdus sistemele electrice in dotarea masinilor

Se împlinesc 100 de ani de când Bosch a introdus sistemele electrice în dotarea autovehiculelor    Acum o suta de ani, Bosch a introdus sistemele electrice în interiorul autovehiculului: un generator lansat în anul 1913 alimenta „Bosch-Licht”, primul sistem de iluminare auto din lume, care reprezinta o alta inovatie Bosch. În anii care au urmat, generatorul a devenit treptat statia de alimentare a autovehiculului. În prezent, acesta furnizeaza curent electric unor sisteme ca radioul, geamurile electrice, sistemul de climatizare si sistemele de siguranta precum ESP®-ul. Astazi, prin Bosch Boost Recuperation System, sistemul electric ofera 10 KW pentru a sustine motorul cu ardere interna, asigurând astfel o economie de carburant de 15 procente. „Bosch transforma generatorul în motor. Astfel, facem hibridizarea accesibila. Bosch Boost Recuperation System este un hibrid pe care si-l poate permite oricine”, spune Dr. Rolf Bulander, membru al Consiliului de Administratie al Robert Bosch GmbH. Ceea ce face posibil acest lucru este noul tip de hibrid bazat pe componentele adecvate si pe o retea la bord de 48 de V.Pâna în prezent, standardul a fost de 12 V, cu un generator care functiona preponderent în fundal: un cilindru cenusiu, ascuns adânc în compartimentul motorului, actionat printr-o curea de catre arborele cotit. Totusi, fara generator, autovehiculul ca mijloc de transport zilnic ar fi de neconceput. Nu ar exista faruri pentru conducerea pe timp de noapte, nu ar exista stergatoare pentru conducerea pe timp de ploaie si nu ar exista demarorul electric – motorul ar trebui sa fie pornit cu ajutorul unei manivele. Amestecurile explozive fac loc unei apasari de butonÎn anii de început, generatorul a fost un mijloc pentru atingerea unui scop:  actionat de motor, acesta avea rolul de a genera energia necesara pentru a opera sistemul electric de iluminare al autovehiculului. Anterior, solutia preferata o constituiau lampile cu carbid, dar drumurile lungi faceau utilizarea acestora obositoare: lampile trebuiau stinse atunci când soferii conduceau prin multe orase. Acest lucru însemna aprinderea din nou a lampilor cu carbid.Lucrurile erau mai simple cu sistemul de iluminare auto Bosch, care putea fi pornit si oprit printr-o apasare de buton. Primele generatoare au fost lansate în anul 1913, împreuna cu faruri, regulator si acumulator. Generatorul a devenit o statie de alimentare indispensabila pentru toti consumatorii electrici care fac astazi condusul mai sigur si mai confortabil.Generator pentru electromobilitateLa o suta de ani de la lansarea farurilor electrice, Bosch ia decizia sa faca un pas decisiv în directia dezvoltarii generatorului: acesta este transformat dintr-un furnizor de energie, într-o parte a sistemului de propulsie al unui hibrid de baza accesibil. „Sistemul Bosch Boost Recuperation System face sistemul de propulsie hibrid economic accesibil si pentru clasa compacta”, declara Dr. Rolf Bulander. În afara de generatorul mai puternic, sistemul include un acumulator litiu-ion de dimensiuni reduse cu o capacitate de 0,25 kWh si o sub-retea la bord de 48 de V.Aceasta componenta inovatoare a sistemului de propulsie oferita de Bosch reuneste patru functii în acelasi sistem: recuperare, amplificare, start-stop si rulare cu viteza de croaziera. Economia de carburant care poate fi obtinuta  este de pâna la 15 procente, cu posibilitatea de a mai câstiga 10 procente în conditiile reale de functionare, atunci când autovehiculul ruleaza cu viteza de croaziera având motorul oprit. Reteaua de 48 de V de la bord înmagazineaza rapid si eficient surplusul de energie generat la frânare în acumulatorul litiu-ion. La cerere, aceasta energie este redirectionata catre generator, care functioneaza apoi ca un motor suplimentar.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *